Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Kaffe som "doping light" på konkurransedag?

Bronse Member Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35

Kaffe som "doping light" på konkurransedag?

Sist gang (første gang på leeeeng) jeg stilte i et løp, hadde jeg knapt hatt en kopp kaffe på en ukes tid innen. Egenlig i et forsøk på å snu døgnrytmen, men uansett:

På løpsdagen drakk jeg to kopper sammen med frokosten (ca kl: 09-0930), før løpet (Kl 1130).

Vet ikke om jeg løp særlig forterer pga kaffen(kanskje), men jeg følte meg nok litt ekstra "ready to go" for å si det sånn. Veldig klar for å bare komme igang å løpe.

Noen som gjør det samme (hver gang) ?
    No creative person ever felt their day job.

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Koffein er jo oppkvikkende...
    <3Fitnessfrøken<3

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    N&#229; driver ikke jeg med mye l&#248;ping, men det er da ingen nyhet at koffein er prestasjonsfremmende?

Jeg gj&#248;r det ikke hver trening, men f&#248;r tunge treninger og f&#248;r konkurranse ( styrkel&#248;ft ) s&#229; blir det fort en kaffekopp eller to ja, har utvilsomt en positiv effekt.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Koffein er jo oppkvikkende...
    Spessielt etter en "fri uke" for en som drikker et par (ikke flere) kopper daglig p&#229; jobb.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Jeg bruker opp i mot 1 gram koffein, 400mg rent fra tabletter, f&#248;r trening s&#229; og si 5 ganger i uka:P
    <3Fitnessfrøken<3

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Så var det maten. Skal snart løpe en mil og skal definitivt ikke spise som om jeg skulle løpe et marathon denne gangen. Det var en tabbe..

Lett frokost, lett lunsh (to timer før), liten sportsdrikk inntil 20min før, tenker jeg.

Noen andre gode tips?

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Koffein funker bedre med pauser innimellom,men eg trenger det &#229; v&#229;kne f&#248;r jobb og ellers n&#229;r eg trenger eksta energi.Til jogging eller g&#229;turer i fjellet s&#229; er det genialt med en kanne expresso eller noen koffeinpiller,

0,1 tonn pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Grappler Vis post

Noen andre gode tips?

Drit i å løpe, ta bussen

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    G&#229;r en del langturer i skog og fjell,og g&#229;r noen raske turer noen ganger i uken.
    Tok 3-400mg rent koffein f&#248;r jeg gikk tur i varmt v&#230;r, og da merker jeg ikke at jeg blir sulten og sliten.

S&#229; sp&#248;rsm&#229;let:Hvor lett er det &#229; overdrive konissjontreningen n&#229;r man bruker koffein,synefedrin?kan det f&#248;re til overtrening,og ikke minst hjertetr&#248;ppel?

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gadja Vis post
    Går en del langturer i skog og fjell,og går noen raske turer noen ganger i uken.
    Tok 3-400mg rent koffein før jeg gikk tur i varmt vær, og da merker jeg ikke at jeg blir sulten og sliten.

Så spørsmålet:Hvor lett er det å overdrive konissjontreningen når man bruker koffein,synefedrin?kan det føre til overtrening,og ikke minst hjertetrøppel?
    Spørs litt hva du har i deg ellers.. Men koffein i store mengder over lengre tid, kan umulig være bra Det samme gjelder efedrin.
    Jeg har iallfall fått no heftig til hjertebank på koffein/efedrin kombo..
    <3Fitnessfrøken<3

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Har kjøpt koffein i pulverform og tar det før trening. Det hjelper definitivt på prestasjonen, men jeg blir stresset og engstelig. Takler egentlig ingen stimulanter lenger, snus får jeg samme kjipe effekten av.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Har kjøpt koffein i pulverform og tar det før trening. Det hjelper definitivt på prestasjonen, men jeg blir stresset og engstelig. Takler egentlig ingen stimulanter lenger, snus får jeg samme kjipe effekten av.
    Prøv å ta opp mot et gram. Da blir du kvalm og føler deg drit dårlig etter trening.. Men føles bra mens man trener da igrunn
    Men vurderer å kutte ut koffeinen en stund.. Må ha så store doseringer for å kjenne noe.. Tok 100mg effedrin + 600mg koffein, kjente så og si ikke noe..
    <3Fitnessfrøken<3

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Det var litt for heftig dose.F&#229;r snart noe efedrin for f&#248;rste gand p&#229; tre &#229;r,men tar max 25mg.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gadja Vis post
    Det var litt for heftig dose.Får snart noe efedrin for første gand på tre år,men tar max 25mg.
    25mg bare? tablettene mine er 50mg.. Kjenner ikke en dritt om jeg tar en sånn:P
    <3Fitnessfrøken<3

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    25mg bare? tablettene mine er 50mg.. Kjenner ikke en dritt om jeg tar en sånn:P
    Da er det rimelig dårlig futt i dem, eller så er du nesten immun.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.