Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Kjøpe sykkel, trenger råd.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Kjøpe sykkel, trenger råd.

Var innom Birk idag og fikk en god deal på følgende sykler, jeg er rett over 100kg tung, knapt nok hobbysyklist, skal først og fremst brukes på asfalt i byen, men også på litt dårligere veier. Egentlig hadde jeg lyst på en sykkel fra Trek da jeg hadde en slik for noen år siden som jeg har savnet.

Er dette gode sykler?

Fuji Tahoe Comp 1.0:http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=4338

Fuji Nevada 1.0: http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=4339

Newst 1.0 Racer: http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=2424

Birk har sagt at alle tre syklene kan leveres med asfaltdekk, skjermersett og bagasjebrett uten ekstra kostnad. De leveres egentlig med offroaddekk.

Hvilken av disse skal jeg kjøpe? Selv heller jeg mot en av de to første. Vil gjerne ha en sykkel som overlever mitt bruk i mange år fremover. Tar gjerne imot tips om andre gode kjøp i Oslo-området, så jeg kan prøvekjøre. Samme prisklasse. Er det noen som eventuelt vet hvor jeg kan kjøpe meg en skikkelig Trek-sykkel til god pris?

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Jeg har desverre ikke så mye peiling på 2-hjulinger. Har du sendt PM til jenta_a eller T-mobile?
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    09-2004

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Iron-Kim Vis post
    Jeg har desverre ikke så mye peiling på 2-hjulinger. Har du sendt PM til jenta_a eller T-mobile?
    Håper en av de ser tråden..

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Var innom Birk idag og fikk en god deal på følgende sykler, jeg er rett over 100kg tung, knapt nok hobbysyklist, skal først og fremst brukes på asfalt i byen, men også på litt dårligere veier. Egentlig hadde jeg lyst på en sykkel fra Trek da jeg hadde en slik for noen år siden som jeg har savnet.

Er dette gode sykler?

Fuji Tahoe Comp 1.0:http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=4338

Fuji Nevada 1.0: http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=4339

Newst 1.0 Racer: http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=2424

Birk har sagt at alle tre syklene kan leveres med asfaltdekk, skjermersett og bagasjebrett uten ekstra kostnad. De leveres egentlig med offroaddekk.

Hvilken av disse skal jeg kjøpe? Selv heller jeg mot en av de to første. Vil gjerne ha en sykkel som overlever mitt bruk i mange år fremover. Tar gjerne imot tips om andre gode kjøp i Oslo-området, så jeg kan prøvekjøre. Samme prisklasse. Er det noen som eventuelt vet hvor jeg kan kjøpe meg en skikkelig Trek-sykkel til god pris?
    Den første kommer jo best ut utstyrmessig og mtp vekt. Nummer to var grei, og god til prisen. Racersykkel på dårlige veier(regner med vi snakker om grus/lett terreng) ville jeg ikke vurdert engang

Den brukte Trek-sykkelen virket som en veldig god deal! Bra utstyr.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    09-2004
    Takker og bukker!

Selgeren snakket om bra innpris og ga nærmest inntrykk av at han kunne få til comp 1.0 i ganske nærme nevadaen i pris. Hvis det er tilfellet heller jeg veldig mot den.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Får du den til nærmere 4k så er det bare å kjøre på.
    .......................................R.I.P..........................................

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Tror heller jeg hadde kjøpt sykkel uten dempergaffel enn en med SR (eller RST). Funksjonen og kvaliteten er ikke på høyde med det aller meste fra Rock Shox (RS), FOX, Manitou, DT Swiss og tildels Marzocchi. Pluss at det gjerna drar opp vekta og ikke minst at det spares på andre komponenter for å få "plass i prisen".
    Hvis du kunne tenkt deg en racer, men også skal sykle grusvei etc, kunne jo kanskje cyclocross/CX vært et alternativ.

Siden det som regel er 50% av nypris som gjelder på en velholdt brukt sykkel ville jeg leita på finn.no og evt på terrengsykkel.no

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Men er det nødvendig med en kostbar demper på en sykkel til trådstarters bruk? Jeg har RST-demper, den er helt grei men står som regel i lås når jeg sykler på asfalt osv. 13,5kg på en sykkel er uansett ikke mye, og det ser heller ikke ut som det er noe kritisk sparing på øvrig utstyr.

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Tja, nødvendig og nødvendig. Nå er det vel kanskje ikke nødvendig med demper i det hele tatt til trådstarters bruk. Heller stiv gaffel enn en kjip dempergaffel mener nå jeg. Da slipper man også vedlikeholdet.
    Men det må nevnes at RST F1RST Air eller hva den nå heter påstås å være bra prisklassen den leveres i tatt i betraktning.

13,5 er overhodet ikke lett på en hardtail, selv om man ikke kan forvente så voldsomt lav vekt til "5-6000". Tviler også på at den oppgitte vekten er veid av butikken, og dermed kan avvike noe.. Det sannsynligvis også vekt uten pedaler som oppgis.
    OG, er den oppgitte vekten med Race King-dekk er det greit å vite at dette er rimelig lette dekk. Og så videre....

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    ingen tvil.. ta Trek den vil holde MYE lengre, tåle mye røffere behandling (selv om du selvfølgelig skal behandle den peeeent!!), og slitedelene er av bedre kvalitet (SLX) enn på de andre du viser til (Acera/SL).

Men da blir det terrengsykkel, som generelt er "tyngre" og tregere enn en racer. Skal du kun bruke sykkelen til asfalt og transport, eller skal du også ut på grus o.l? transport eller trening??
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    ingen tvil.. ta Trek den vil holde MYE lengre, tåle mye røffere behandling (selv om du selvfølgelig skal behandle den peeeent!!), og slitedelene er av bedre kvalitet (SLX) enn på de andre du viser til (Acera/SL).

Men da blir det terrengsykkel, som generelt er "tyngre" og tregere enn en racer. Skal du kun bruke sykkelen til asfalt og transport, eller skal du også ut på grus o.l? transport eller trening??
    Blir både trening og transport, stort sett asfalt, grus en sjelden gang. Vil syklene jeg har linket til tåle vekten min foresten? Opplevde at RST-dempergaffel på min nåværende sykkel tok kvelden etter bare en sommer.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    det med vekt er jeg usikker på. Vet at landeveissykkeln min har en øvre "vektgrense" på 90 kg, men terrengsykkelen har jeg ikke hørt noe om. Men sant som du sier, at det kan ramme dempegaffelen. Hør med de som selger sykkelen.

Også viktig om du er litt tung - ha nok luft i dekkene, hvis ikke kommer du til å punktere rimelig ofte
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    09-2004
    Da blei det sykkel! Prøvekjørte Nevada 1.0, og Tahoe Comp 1.0. Men de hadde en tredje sykkel som kjentes mye bedre å sykle på, en Bullit Pro Disk: http://www.birksport.no/index.php?ma...oducts_id=3885

Nesten som den i dette prospektet, men 2010-modell med bedre hjulsett, måtte ut med 5000,- for sykkelen, med ferdig montert skjermsett og bagasjebrett, inkludert forsikring og gratis service neste år. Ser det ut som en grei sykkel, eller har jeg kjøpt katta i sekken?

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Bagasjebrett....er det for å ha en plass til SMINKESKRINET ditt, kanskje?

Grattis med sykkel! Har vanskelig for å tro at du ikke skal bli fornøyd med den der. Med gratis service så burde det uansett være nogenlunde safe hvis ting skal falle fra hverandre.

Ble medlem
    09-2004
    Det er gainer og steroidebrett, sminken har jeg i kurven foran.

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Grattis med kurant sykkel metro! Har hatt flere fuji sykler selv og aldri hatt noen problemer! Fuji er mye sykkel for pengene, her betaler du for utstyr/ramme og ikke merke

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.