Skal nå finne ut hva som funker best for MEG. I denne omgangen skal jeg se på kortdistanse kondisjon, 3000-meter. 1 uke naturmetoden og 1 uke forskningsmetoden for å finne ut hva som er smartest mtp å bli bedre på 3k.
Straks drar jeg til senteret og varmer opp for deretter å dra en 3k for å se hvor jeg står. For å få et sammenligningsgrunnlag så kjører jeg på 170 i puls, ca 90%
Naturmetoden tar jeg først. Denne er basert på min sunne fornuft som sier at:
- For å bli bedre på 3k, så må jeg løpe 3k. Muligens tar jeg en spurt i ny og ne, kanskje en rolig langkjøring som terapi e.l
- For å løpe best så spiser jeg litt og drikker litt en stund før, slik at jeg er hverken sulten eller mett
- Jeg trener når jeg føler meg i form, og at jeg har kommet meg fra forrige økt. Muligens kan jeg klare 2 økter på en dag, vi får se. Her må jeg lytte til kroppen.
- Jeg spiser mat jeg liker, og fortinnsvis sunn mat. Sunn fornuft sier meg at mat som kommer mest mulig rett fra naturen og er minst mulig prosessert er best. Uansett så spiser jeg variert. Ingen protein-shaker, ingen Atkins
Altså basert på hva jeg mener, tror og føler er best der og da uten å slå opp i bøker, analyser, metoder e.l.
På denne uken så må jeg finne ut hvordan neste uke skal legges opp. Her trenger jeg hjelp fra dere: Hvis noen har linker til artikler, helst backet opp av forsøk og forskning, så legg dem ut. Trenger alt på kosthold, trening, restitusjon, mentalitet etc...
Jeg mener å lest at 30g protein etter løping er bedre enn 30g karbo mtp økning i O2-opptak. Fins det noe info om hva som skjer med 30g prot + 30g karb? Intervall har veldokumentert effekt, men er det bedre med 8x2min enn 4x4min på korte distanser? Og hvor lenge skal pausene være, og hva er optimal pulssone?
Hvor ofte skal man trene og hva skal trenes når? intervall hele veien, eller veksling intervall/langkjøring intervall/3k?
osv osv.
Input = takk!!![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat