Bare lurer på om det er noen som har noen gode øvelser på lur for kondisjon?
Da tenker jeg på sånne øvelser enn kan gjøre innendørs. Gjerne øvelser enn ikke trenger stor plass til.![]()
Bare lurer på om det er noen som har noen gode øvelser på lur for kondisjon?
Da tenker jeg på sånne øvelser enn kan gjøre innendørs. Gjerne øvelser enn ikke trenger stor plass til.![]()
hvordan du bør trene kommer ganske ann på hva du vil oppnå...anaerob eller aerob uholdenhetstrening.. om du vil forbedre hurtigheten på korte sidtanser, lengre distanser, eller bare bedrte kondisjonen generelt... dersom det er det siste du er ute etter er det mye du kan gjør,både innendørs og ute.
innendørs kan du f.eks
sette opp kjegler og kjøre spurter, veksle mellom ulikt tempo
stille-stående "spurter"
tedemølle (tar ikke stor plass)
spinning
aplipsemaskin
romaskink
hoppetau
bra, da kan du jo bruke den
om du ønsker effektiv trening og god framgang er det viktig å huske å variere treningen. Du kan f.eks kjøre rolig og lenge (8 km?) en dag, og kjøre hardt men kortere tid neste gang. Veksle mellom å kjøre langkjøring, intervalltrening, bakketrening. Nå vet ikke jeg hvor godt trent du er fra før, men om du ikke har trent utholdenhetstrening så mye før, bør du ikke begynne for hardt. Når du ønsker å øke treningmengden er det viktig at du øker varigheten og hyppigheten (hvor ofte du trener) av treningen før du begynner å øke intensiteten
Mølla lyver ikke, og en kan variere.![]()
No creative person ever felt their day job.
Jeg vet ikke hvor godt trent enn er når en jogger 1mil på 52min 28sek?
Tja, sånn passe vil jeg tro.
Jeg løper på en time, men er også 20kg for tung.
No creative person ever felt their day job.
Hvorfor ikke komme seg ut å jogge,mye gøyere det en å løpe på en mølle.
Mitt tips for å forbedre kondisen er å begynne rolig 4 ganger i uken.Ta rurer på 30-40min og skift på å jogge og gå raskt.Løp på de flate strekningene og gå i oppoverbakene.Er bra starte slik for det blir ikke så tungt.Mye mer motivernde enn å slite seg ut og dermed gå lei.
52min vil jeg si er under middels,jeg løp på 38min på 10km når jeg var 17år.Da var jeg godt trent,drev og jogget 8-10km 3-4ganger i uka i flere år.
Nå om dagen har jeg dårligere kondis,men har bare trent seriøst i 3mnd.Går turer 2-3 ganger hver uke i taskt tempo i 1,5time og jogger 2-3 ganger i 40min til 1time.Målet mitt er å delta i noe løp senere,kanskje fanamilen for å ha noe å motivere meg til.
På lang sikt tenker jeg å prøve halvmaraton og senere maraton.
For å løpe maraton må man trene veldig mye noe som ikke passer helt sammen med at jeg trener vekter for å legge på meg minst 20kg.Tror man må løpe 5 ganger i uka med variernde lengder fra10 til 25 km.Eller må man og løpe 50 km for å trene til maraton?
Tenk gutten min!
Jeg lurer ikke på hvordan man kan bedre kondisen! Jeg lurer på om dere vet om noen gode øvelser for bedre kondisjon utenom jogging!
Forresten 10km på 38 min tror jeg ikke på. Vet om mange godt trente som løper løp og sånn som ikke løper 10 km på det.
Enkelte kjører Tabata med frontbøy, thrusters, kettlebells-øvelser eller tilsvarende.
PS! Om man skal opp på samme nivå i maraton, som de beste FP-erne er i bygging/fitness/styrkeløft med mer, så må man nok regne med å løpe omkring 100 kilometer per uke.
You ran a marathon? That's cute …
38 min på 10 km er fullt mulig om man er bra trent.. har selv løpt 10 km under 40 min.. på rundt 39 min og dette var faktisk under en bulkeperiode. Og 52 min suger balle.. da er det på tide å få opp kondisen ja!
jaja.. 52 min er ihvertfall bedre enn mette marits tidpå 1 time og 17 minutter, hvis det er til noe trøst!
da har jeg også tydeligvis mye å jobbe meg.. sprang 10 km i går (tror det faktisk er litt over 10 km..usikker), men sprang dapå 50 blank.. trodde det var en grei tid jeg, 5 min per kilometer er kanskje ikke fort, men på en såpass lang distanse trodde jeg det var ganske bra..
10km-statistikk for 2008. Gateløp. Ikke bane!
Kvinner.
Menn.
Du skal nok ikke føle deg så voldsomt treg, jenta_a. Du har tross alt hatt en lengre sykdomsperiode bak deg. Du er nok snart godt nede på 40-tallet. Dessuten går det raskere i løp enn på trening. 45-46 kan være et mål for neste år. Ser hun beste her i byen, som er omtrent på din alder, i år har løpt på 41.53. Hun løper som regel kortere løp.
You ran a marathon? That's cute …
Løp ca 7km på 32,35 i dag..
har langkjøring sluttn av vær månede for å se forbedrings potensiale.
Her har du øvelser som vil forbedre kondisjonen din innendørs, uten å måtte kjede deg på en tredemølle:
http://www.rosstraining.com/articles.html
52 min på 10km er ikke spesielt dårlig, er ikke alle 14-åringer som klarer å løpe så langt en gang
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.