Jeg er helt ny på dette forumet, men trenger litt råd ang pulstrening (jogging). Jeg driver og skal trene meg opp til å løpe lengre og fortere, og har derfor fått meg pulsklokke. Jogger ca 3 ganger i uka (gjort i ca 3 år). Har fått målt maxpuls til 210.
Har også regnet ut hvilke pulssoner man bør ligge i for å få den og den treningen. Men når jeg jogger har jeg ikke sjans til å holde meg innen disse! Jeg har rett og slett utrolig høy joggepuls. Kan løpe helt ifnt på 180-185 i puls i en halvtime. Hvis jeg får tredemølla til å justere seg automatisk etter puls (hvis jeg f.eks vil ligge på 165), så ender det med at jeg må gå, og det blir det jo ikke mye trening ut av...
Bør jeg trene meg opp til å ha lavere puls når jeg jogger? Eller går det i det hele tatt an? Hvordan kan jeg evt trene meg opp til å komme i bedre kondisjonsform?
Noen "tall":
Jeg er jente, 23 år
Liker å jogge, men jogger sakte for å holde jevn fart
Bruker ca 70 min på en mil..
Komfortfart på tredemølla er 8,5 km/t, vil gjerne opp i 10 km/t som første mål, altså løpe en mil på en time.. (evt 5 km på under 30 min)

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Da har jeg vel ikke annet å gjøre enn å fortsette å løpe, så får vi se hvordan det står til med pulsen til sommeren. Tenker at en langkjøring og en intervalltrening i uka kanskje vil gjøre susen (og supplere med "vanlig" jogging elleres i uka).