Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Racersykkel - råd

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Racersykkel - råd

Vurderer å bytte ut min snart 20 år gamle Miyata racer med girspaker nede på rammen med noe nyere. Har ikke syklet all verden de siste årene, men sykkelen begynner å bli rusten og slitt og det er jo moro med noe nytt. Vurderer å flotte meg med karbon ramme og har sett på Fuji sin enkleste modell med dette.

Noen som har erfaring med racere med karbon ramme her? Tenker på holdbarhet, hvor utsatt den er for skader osv i forhold til aluminium.

Og er det noen som har erfaring med Fuji sykler? Regner ikke med at det er store forskjeller mellom de etablerte merkene og utstyret på rammene er jo stort sett fra de samme leverandørene, men interessant å høre om noen har erfaringer eller meninger om Fuji sykler.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    jeg har karbonsykkel, og den har tålt en kollisjon med bil, og nedpakking & fly'ing i pappkasse Det er ikke sånn at den knuser uten videre, men etter velt bør en levere den inn for å skjekke for brudd i karbonet. Noen butikker kan gi ett års ramme garanti, slik at du får ny ramme dersom uhellet er ute i løpet av det første året.

Ellers bør du virkelig legge vekt på komponentene. Shimano ultegra og opp anbefales Slitestreke deler er avgjørende for levetiden på sykkelen
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Har dessverre ikke erfaring med Fuji.. men modellen du viser her ser jo bra ut..

Dersom du ikke har et stramt budsjett så ville jeg sett på Cervelo : http://www.bikeshop.no/aspx/produkt/...aspx?plid=9594
    Her får du myye sykkel for pengene..

Har også erfaring med Bianchi. Men har ikke bare godt å si om det merket. Bianchi har hatt problemer med felgene på de billigste modellene sine, men dersom du går litt opp i pris og legger deg rundt 15-20k her, så tror jeg du unngår det..
    Det er i motbakke det går oppover.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Ganske sikre kilder skal ha det til at racersykler er ekstremt mye billigere i Italia. Finansierer hele ferien om man skal ha en dyr sykkel.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Ganske sikre kilder skal ha det til at racersykler er ekstremt mye billigere i Italia. Finansierer hele ferien om man skal ha en dyr sykkel.
    Pluss at det er god trim å sykle den opp her.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    ...

Ellers bør du virkelig legge vekt på komponentene. Shimano ultegra og opp anbefales Slitestreke deler er avgjørende for levetiden på sykkelen
    Så du anbefaler bedre komponenter enn 105? Da kunne kanskje Roubaix Ltd. med alu ramme men med Ultegra komponenter være et bedre kjøp. Riktignok ikke karbon og litt tyngre men noen tusen billigere.

Lillegutt* - Cervelo-en så bra ut men jeg har ikke funnet noen forhandlere for Cervelo i nærområdet.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    ja, jeg vuille godt hakket opp fra 105. Hadde en trek sykkel med shimano 105, funket fint, men ble fortere slitt! Har ultegra nå, og har ikke hatt noe problemer enda Så de kronene i forskjell er klart verdt det, i min mening!

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Italia får man jo kjøpt billige De Rosa.....

Pinarello er jo en nytelse det også, italiensk selvsagt.
    Du savnes Ullrich....

Er hat es nie leicht gehabt aber er hat immer gekampft

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42

Etter en lang kjøpsprosess har jeg endelig fått kjøpt meg ny sykkel.

Bilder av det nye gullet.
    fuji-cr2.jpgfuji-cr1.jpg
    Fuji Cross 1.0 - cyclocross sykkel med Ultegra utstyr.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Gralla! Langturer, hardkjør eller ritt?

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Grattis ja.

Fornøyd med den om du har prøvet sykkelen?
    Du savnes Ullrich....

Er hat es nie leicht gehabt aber er hat immer gekampft

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Takker!

Jenta_a: Blir vel først none lengre rolige turer for å bli kjent med sykkelen. Deretter blir det antakelig en blanding av langturer og hardkjør/intervall/fartslek.

t-mobile: Har bare trillet litt rundt på den. Er litt usikker på rammestørrelsen og tester litt i tilfellet meg må bytte til mindre ramme. Har 56 cm ramme nå og er selv 177 cm. Det er egentlig litt i overkant men sykkelen virker god, men også litt uvant da den har bedere styre og lengre krankarmer enn på den gamle raceren min. Så jeg er litt usikker på om jeg burde ha en størrelse mindre eller om det er snakk om å bli vant til den nye sykkelen.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Du kan prøve å bytte til en kortere styrepinn, det gjorde trikset for min del med min racer Rammen er perfekt, men styret ver litt for langt unna.. Veldig greit å kunne nå gir og brems uten å måtte jobbe for det!!

The blogg =)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er det en cyclocross?

Edit: ser det nå

Akkurat nøyaktig slik blir min neste sykkel

Veldig interessert i hva du tenker om felg/dekk/generell soliditet ifht. vanlig racer.

Min erfaring med sykler er at jeg ødelegger de, selv om jeg ikke krasjer, tryner eller kjører utfor fjell.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.