Sist gang (og hittil eneste gang) jeg løp en mil brukte jeg akkurat en time jeg også.
Aldri igjen
edit: slik så fart/høyde/distanse ut:
![]()
Sist gang (og hittil eneste gang) jeg løp en mil brukte jeg akkurat en time jeg også.
Aldri igjen
edit: slik så fart/høyde/distanse ut:
![]()
Ser ut til at jeg har gått glipp av noen av de siste innleggene dine, Grappler. Utrolig, egentlig, med tanke på min aktivitet her inne …
Ble konkurransen deres utsatt? Det var vel snakk om seks uker, og disse er vel forløpt for en tid siden nå? Ble programmet jeg foreslo for hardt, med tanke på legger og andre plager? Normalt begrenser man seg tross alt til to intervall-/terskeløkter, og tar en rolig innkjøringsperiode. Og, man tar det gjerne rolig hver fjerde uke.
You ran a marathon? That's cute …
Ble vel utsatt først en uke fordi bena mine var "tømmerstokker" som ikke lenger godtok 10km/t i et minutt engang
Så skulle vel vi begge jobbe helgen uka etter.
Har blitt litt forskjeldige distanser og hastigheter etter de seks ukene.
Prøvde å løse opp litt etter Sørkedalsløpet i dag med: 1,5 km sakte fart. 1x400m 1x300m og 1x200m (i kun 10km/t) 1,5 km cooldown. Tror det hjalp litt. Litt støl ennå, men stadig bedre.
Planen nå er å ta denne konkurransen nå til lørdagen, men han kollegan var ganske hes i stemmen her istad, så vi får se det an ennå en gang.
Vel vel, jeg har brukt opp mine unnskyldninger da, og ønsker igrunn å bli ferdig med dette nå.
No creative person ever felt their day job.
Det blir spennende! Vi satser på at du vinner!
Det viktigste blir å ha kontinuitet i treningen, så kan man heller trene etter formen og lystene. Eventuelt benytte noen intervall perioder foran de viktigste løpene, om man ønsker det.
Noe betenelse greier på han andre nå(50% lungekapasitet eller noe, kunne godt løpt alikevel for min del
)
Jobber neste helg. Blir sikkert om 14 dager..
Da har du full kontroll!![]()
Vel vel, får bare løpe en time på mølla/ute, annenhver dag , inntil han er klar igjen.
Lei av å vente nå. Lyst på pils!![]()
Skal dette endelig skje til helgen denne uken da mon tro ? ....
Får håpe alle er er friske og raske nå.
Hmm, var visst ikke sliten en gang etter 59min nå mener han, og 55min burde visst ikke være noe problem i det hele tatt.
Finner vel raskt ut om han skjønner hvor mye et minutt egentlig er, eller ikke.
Den psykiske krigføringen er igang?![]()
Hehe, var kanskje jeg som begynte litt..
Etter at han sa at han ikke hadde sjans til å løpe 1mil/1time på mølla, selv om det trenger jo ikke bety noe. Jeg løper jo ikke en runde ute på 14min heller.. (slik han gjorde)
Jau jau..
1. Runde:
- Han bare drar avgårde 20meter og jeg tenker bare "JAVEL? ???"
- Vi løper begge altfor fort første runden. 17min på 3.5km. Henger på og lar han bare slippe ca 150m foran meg.
2. Runde:
- Tungt som F, etter den alt for raske første runden.
- Halvveis ut i runden får han problemer med kneet og foreslår; uavgjort.
- Etter hele andre runden ligger jeg ti meter foran, men er fullstendig ferdig og snur meg for å se om han fortsatt er interesert i den dealen. Det første jeg ser er en utstrakt hånd og hører spørsmålen igjen for fjerde/femte gang. Vi tar hverandre i hånda på det, og puster og peser i noen minutter.
Litt etter litt begynner protestene fra "publikum" om at vi må fullføre å bli mer høylytte. Jeg protesterer, selv om jeg igrunn var enig, fordi jeg ikke tror jeg vinner en enkelt runde nå som begger mer eller mindre har fått pusten tilbake.
Et eller annet sted i diskusjonen ble det foreslått at vi bare satset halvparten av det opprinelige beløpet på den siste runden, og etterhvert godtar jeg dette.
3. Runde:
- Går svært sakte. Sikkert 23min. Nærmest krabbing i forhold til den første.
- Skjønner etterhvert at han har bittelitte grann mere å gi.
- Kommer i mål ca 300meter bak. Kunne kanskje gravd ennå dypere og redusert det til halvparten. Det er det eneste jeg er litt mellomfornøyd med egentlig, men fy f så sliten jeg allerede var også..
En fortjent seier til kollega`n altså. Strategien hans fungerte for ham. Hadde jeg hatt is i maven kunne jeg ha kanskje ha løpt alle rundene på 18,5 - 19min og kanskje vunnet. Dessværre hadde jeg ikke nærver til å gi ham et så stort forsprang i starten.
Vel vel; the credit belongs to the man who is actually in the arena, and his place shall never be with those timid souls who know neither victory nor defeat...
Allerede rett etter løpet begynte vi å snakke litt løst om neste gang..Juni ble nevnt. Kan i grunn passe bra ettersom jeg er ganske så sikker på at jeg har hatt større fremgang, kondisjonsmessig, enn ham de få månedene jeg har trent.
Huff! Dere høres ut som to for gode venner …
Bedre lykke neste gang!![]()