Vis resultat av spørreundersøkelsen: Lovligheten rundt AAS

Antall stemmer
42. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Bør være som det er i dag

13 30,95%
  • Bør legaliseres og selges på apotek uten resept

15 35,71%
  • Gjør det ulovlig på linje med hvordan det er i Sverige

8 19,05%
  • Bryr meg like mye om temaet som big brother på TV

6 14,29%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 113

Tråd: AAS og Norges lover

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

AAS og Norges lover

Dette er jo i media om dagen og alle partier utenom FRP mener loven bør være som den er i dag, altså er alt ulovlig utenom oppbevaring og personlig forbruk om jeg har forstått loven korrekt.

Hva mener du ?

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Jeg mener det bør være som i dag.
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Legalisering og reseptfritt på apotek hadde blitt bra business for Norge
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Legalisering og opplæring. Sjølvsagt med aldergrense.
    'Feo, Fuerte y Formal'

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Legalisering. Hadde effektivt fått bukt med det som er av kriminelle miljøer knyttet til bol, og da tenker jeg ikke på loven mot salg og kjøp per se, men at ungdom oppsøker Kjetting-Kåre og Kvester-Pål i MC-gjeng-huset deres for å få fatt i de rosa pillene. Salget kunne skattes og inntektene brukt på å bytte leveren på ungene som likevel hadde skadet leveren sin på ulovlige varer.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg lurer litt på hvordan dere som snakker om "legalisering" tenker om hvordan dette skulle blitt gjennomført i praksis.

Lovgivningen er vel basert på samme prinsipp som alle andre legemidler, på samme måte som jeg ikke får lov å fremstille antibiotika i badekaret eller ta inn et stort parti med giktmedisin over grensen og selge det til hvem jeg vil, får jeg heller ikke lov å omsette anabole steroider som jeg har importert eller lage dem hjemme. Om man skulle tillate hvem som helst å kjøpe anabole steroider på et apotek, måtte man i prinsippet også fristille alle andre reseptbelagte legemidler også, og jeg tror personlig at ingen farmasøyter med noe som helst snev av yrkesetikk ville være villige til å tilrettelegge for salg av anabole steroider fritt til mennesker (og der det ikke eksisterte noen som helst form for kontroll).

Legemiddellovgivningen er jo basert på at man skal ha streng kontroll med kvalitetssikring av det som er inne på markedet, fristiller man dette får man fort Kina-tilstander der det finnes masse kopimedisin iblandet masse rart (og gjerne helt uten det virkestoffet som faktisk skulle være der). Om man ikke tror det finnes et marked for slikt, kan man se på for eksempel denne saken her: link.

Med andre ord, skulle en såkalt "legalisering" være reelt måtte dette være ting som var produsert av ordentlige legemiddelprodusenter, hvorfor skulle en få lov å selge hjemmelaget bol hvis ikke jeg fikk selge hjemmelaget allergimedisin? Siden det å ofre legemiddelsikkerhet ikke ville blitt gjort, ville man få problemer med hvordan dette skulle blitt omsatt, jeg tror personlig det vil være null vilje for å tilrettelegge for dette fra et samlet helsevesen, og da er man tilbake til start.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Legalisering av prestasjonsfremmende medikamenter, der produktene er kvalitetssikret på lik linje med det meste vi putter i oss, er min visjon.

Kan man lage kreatin, proteinpulver og andre kosttilskudd og medisiner, må man kunne tilvirke og omsette prestasjonsfremmende midler som er trygge å bruke for publikum. Jeg kan ikke med min begrensede innsikt i temaet se de helt store problemene, om produktene bli produsert og omsatt på legalt vis, av seriøse aktører.
    You ran a marathon? That's cute …

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Forskjellen på AAS og kosttilskudd er at sistnevnte kan være helsefremmende, mens AAS stort sett bare har en negative virkning på kroppen i suprafysiologiske doser.

AAS er egentlig fullstendig unødvendig. Det eneste det gjør er å skape inflasjon av hva som anses som å være muskuløs eller sterk på bekostning av helse.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    mens AAS stort sett bare har en negative virkninger på kroppen i suprafysiologiske doser.
    Er det en negativ virkning å bli stoor nå da???11
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    vel.. jeg er igrunn imot legalisering av dop/narkotika, bare for å få bukt med det problemet at det er ulovlig. Problemet med missbruk vil være der uansett.

Jeg vet feks at dersom bol hadde blitt legalisert, og fritt fram å selge over disk, da hadde jeg vært første mann i køen. Mens nå når det er "ulovlig" så holder jeg meg unna, ganske enkelt fordi det er ulovlig.

Debatten om legalisering av doping og legalisering av hasj er jo veldig lik.. Men jeg tror legalisering er feil vei å gå..
    Det er i motbakke det går oppover.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    For min del så hadde det ikke gjort noe om alt av prestasjonsfremmede midler forsvant fra planeten på dette sekund. Jeg tror at de aller fleste beste utøverne ville fremdeles ville vært de samme. Klart et par hadde falt av da de er best til tross for sitt genetiske potensiale. Men det er jo like usannsynlig som at det bli legalisert.

Legalisering høres bra ut på papiret da det da vil gå mindre penger til kriminelle miljø og alt av doping vil være fremstillt på samme måte som medisiner. Trygt, sterilt og man får det som står på boksen. Men som det er nevnt over, det finnes ingen grunn til å bruke steroider utover det som blir brukt til medisinsk bruk. Så selv om det hadde vært penger å tjene så ser jeg for meg at det er så innprintet i hodene til folk at dop = farlig at moraler ville kommet med i spillet. Selv om bare et parti er for totalforbud så betyr nok ikke det at resten er for legalisering.

Personlig bryr jeg meg lite hva som skjer, men jeg tror kanskje at legalisering er det valget som kan være minst skadelig i lengden.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Det kan vel fortsette å være som i dag - dvs veldig lett å få tak i for de som ønsker det, men likevel borte fra virkeligheten til de fleste.
    http://www.dingsekongen.no

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    På samme måte som P-piller, kan jenter gå til legen og få hormoner som gjør dem penere burde det selvsagt være like tilgjenglig for gutter med testosteron.
    RockyRock

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hvilke hormoner kan en jente få hos legen som gjør dem penere?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    10-2002
    ? du spøker ?
    RockyRock

Ble medlem
    11-2003
    De fleste jenter blir styggere av p-piller, det er i hvert fall min erfaring

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    ? du spøker ?
    Nei, hvilke hormoner får man hos legen som gjør en jente penere?

P-piller har i hvert fall ikke den effekten, enkelte opplever vektoppgang, kviser etc.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Nei, hvilke hormoner får man hos legen som gjør en jente penere?

P-piller har i hvert fall ikke den effekten, enkelte opplever vektoppgang, kviser etc.
    Vekteffekt av p-piller er et fantastisk fenomen. Virker som om alle bare skal late som om det er reelt, og at det ikke er en mix av latskap i forhold og generell vektoppgang etter fylte 16-18

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Vekteffekt av p-piller er et fantastisk fenomen. Virker som om alle bare skal late som om det er reelt, og at det ikke er en mix av latskap i forhold og generell vektoppgang etter fylte 16-18
    Hehe, er nok mye dårlig unnskyldninger der ja. Samtidig begynner mange jenter på p-piller fordi de har fått seg kjæreste. Nå trenger de ikke se bra ut lenger, de kan sitte hjemme og kose seg med ostepoppen. Sånt sett så er det en korrelasjon, men kanskje ikke kausalitet

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Ja jeg refererte til utseendemessig latskap/treningslatskap alt etter som

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Kva med eit obigatorisk kurs for å få lov til å kjøpe og bruke?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tuba Vis post
    Kva med eit obigatorisk kurs for å få lov til å kjøpe og bruke?
    State Plan 14.25!

Ble medlem
    10-2002
    P-piller gjør jenter dramatisk mye penere
    High estrogen levels make women more attractive · Women?s Zone discussions | Family's Health center | SteadyHealth.com

Jeg har selv opplevd flere jenter si det til meg, "jeg vil sette ut som en fugl uten former om det ikke var for p-piller".

Har også selv sett hvordan jenter fyller seg ut ved bruk av p-piller, mange jenter blir rett og slett penere.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ikke observere at jenter som får en gjevn strøm av p-piller fra de er 14år, får et markant mer feminint utseende enn jenter som ikke får p-piller.
    Det blir mye bart og slappe former hos jentene som ikke bruker estrogen.
    RockyRock

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Så det du sier er at jenter som ikke har noe særlig sex i tenårene er mindre attraktive og at dette er på grunn av at de ikke tar p-piller?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Nå er jo uansett ikke p-piller og østrogen det samme..?

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Så det du sier er at jenter som ikke har noe særlig sex i tenårene er mindre attraktive og at dette er på grunn av at de ikke tar p-piller?
    Jenter som ikke har sex i tenårene gjør vel dette nettopp fordi de ikke er attraktive men jeg er med Rock på denne.. Jeg har hørt at p-piller gjør deg dæilig!!!
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Fant i hvert fall ut noe artig, og det er årsaken til at kvinner i dag velger så femi menn:

Contraceptive pill has made women less attracted to masculine men... and more interested in 'boyish' looks | Mail Online

Men, fant ingen ting som støtter påstandene her. Faktisk tvert i mot, at menn ubevisst er mindre tiltrukket damer på p-piller.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Du av alle burde jo vite at MANGE jenter går på p-piller selv om de ikke har sex. Pga mensen smerter, fjerning av kviser osv.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    10-2002
    @MHG - Det er vel de jentene som er minst attraktive som har mye sex i tenårene og blir alenemødre osv, en stor gatekeeper jente med kraftige hender og legger og bass i stemmen og digre pupper er jo gull for alle pagizer med nese for norske jenter fra lavressurshjem.
    RockyRock

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Du av alle burde jo vite at MANGE jenter går på p-piller selv om de ikke har sex. Pga mensen smerter, fjerning av kviser osv.
    Ja, SPESIELT MHG burde vite dette!!!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26

Ble medlem
    10-2002
    RockyRock

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Ja, SPESIELT MHG burde vite dette!!!!
    Uffda, var ikke sånn ment. Haha.
    Tenkte jo siden du var jente, jenter snakker sammen om p-piller
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    P-piller gjør jenter dramatisk mye penere
    High estrogen levels make women more attractive · Women?s Zone discussions | Family's Health center | SteadyHealth.com

Jeg har selv opplevd flere jenter si det til meg, "jeg vil sette ut som en fugl uten former om det ikke var for p-piller".

Har også selv sett hvordan jenter fyller seg ut ved bruk av p-piller, mange jenter blir rett og slett penere.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ikke observere at jenter som får en gjevn strøm av p-piller fra de er 14år, får et markant mer feminint utseende enn jenter som ikke får p-piller.
    Det blir mye bart og slappe former hos jentene som ikke bruker estrogen.
    Du tror ikke at puberteten kanskje også her en effekt her?
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Fant i hvert fall ut noe artig, og det er årsaken til at kvinner i dag velger så femi menn:

Contraceptive pill has made women less attracted to masculine men... and more interested in 'boyish' looks | Mail Online

Men, fant ingen ting som støtter påstandene her. Faktisk tvert i mot, at menn ubevisst er mindre tiltrukket damer på p-piller.
    Dette har jeg ikke merket noen ting til.

Medlem Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Til våren er jeg ferdig utdannet farmasøyt, og det blir stadig tatt opp mye om hva som bør bli reseptfritt, eller om vi som farmasøyter skal få rekvireringsrett på enkelte legemidler. P-piller til jenter var et eksempel på dette, og så klart p-piller som inneholder østrogener (i små doser) påvirker den "sekundære kjønnskarakteristikken" altså kvinnelige trekk. Som dere tar opp her.. Det er faktisk også at om noen år kan det komme mannlig prevensjon i form av små doser testosteron (alene eller med progestiner), det er gjort mange studier på dette.

Ut i fra det jeg erfarer er det veldig mange som bruker AAS, og ser for meg at det kunne kanskje vært en mulighet å få dette innenfor kontrollerte rammer på apotek, med rammebetingelser såklart. Det er jo sitt eget ansvar over sin egen kropp.

Men det beste rent helsemessig hadde jo vært å fått 0 narkotika, 0 doping, 0 tobakk, 0 alkohol i samfunnet, men det blir aldri å skje uansett, folk kommer til å bruke det de vil.
    Soy el diablo.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Er det noen som har data på problemer knyttet til aas-bruk i de landene hvor det selges mer eller mindre fritt? Tyrkia og Egypt for eksempel.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    ......
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Er det noen som har data på problemer knyttet til aas-bruk i de landene hvor det selges mer eller mindre fritt? Tyrkia og Egypt for eksempel.
    Overdreven skjeggvekst.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Den arabiske våren? Hva med boletorturistene til syria? Fysj AAS!

Ble medlem
    11-2003
    99.99% av de som bor der har uansett ikke råd til sånt.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    .......................................R.I.P..........................................

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Tja, er det utskuddene fra FRP som har dannet det partiet?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Frp og DLF står et godt stykke fra hverandre. Deres tilhengerskare har bakgrunn fra flere av de etablerte partiene. Til og med fra SV! Rare ting kan skje med en marxist som leser Thomas Sowells Basic economics.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Tja, er det utskuddene fra FRP som har dannet det partiet?
    Overhodet ikke. DLF representerer en helt annen ideologi og filosofi enn FrP og Ap. Det skal sies at FrP er det eneste stortingspartiet hvor det kan skje en overgang i tankesett FrP -> DLF, men dette gjelder primært medlemmer av ungdomspartiene som feks FpU.

Etablerte velferdspolitikere har et alt for fastkjørt tankespor til å tenke utenfor velferdsstaten, unge mennesker derimot, er det håp hos

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Så lenge vi har offentlig helsevesen, er jeg imot legalisering.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    I en artikkel i DN på lørdag var det en 29 åring som hadde fått 4 år og seks måneder i fengsel for (1 år betinget) for salg av dop.Brukte forøvrig fullt navn...
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Ja det reduserer sikkert belastningen på helseapparatet at bruken foregår skjult og varene lages på kjøkkenet til mohawk-bolere på møre.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Og sukker på resept!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Ja det reduserer sikkert belastningen på helseapparatet at bruken foregår skjult og varene lages på kjøkkenet til mohawk-bolere på møre.
    Det må da være fint med marked uten ekle kvalitetskrav fra myndighetene?

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Rare lover å regler
    By Premutos in forum OT
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 20-08-07, 01:08
  2. trance lover
    By zevz in forum OT
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 05-01-06, 14:19
  3. Groteske lover?
    By AxMataz in forum OT