Side 1 av 4 1234 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 171

Tråd: Bli brun sprøyter xD

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22

Bli brun sprøyter xD

Har sett litt etter osv, er det noen som har erfaring med Bli brun sprøyter (Melanotan)?

Har tengt å teste dette

http://http://www.woman24.no/kropp_o...icle163332.ece

http://www.superbrun.dk/shop/index1.html
    The one and Only

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Bivirkningene eller “sides” som det heter på Engelsk, er mindre ønskelige virkninger på kroppen. Bivirkningene er flere: Noen får rødmende ansikt en halvtime til en time omtrent som man treffer et annet kjønn og rødmer (Varmetokter). Noen blir kåte, som f.eks en stiv en i underbuksa eller lyst på motsatt kjønn. Noen mister litt matlysten og kan resikere å gå ned noen kilo. Noen får hodeværk som varer kort eller lengere. Noen får freiner (Føflekker), eller freinene blir mørkere. Som regel vil du se mindre av freinene når du blir brun. Noen får mørke ringer rundt øynene, som ligner på at du har fått en på trynet. (spesielt om du soler deg i solarium med kremer som inneholder fruktsyre) - Bruk solbriller i SOL/Solarium. Noen får blå lepper, som vanligvis forsvinner etter litt tid. Og noen får hvite flekker på huden, men det hadde du fått om du soler deg i solarium og der pigmentløse flekker ikke får farge. Mange av bivirkningene vil du ikke merke i det hele om du velger å bruke svake doser mellom 0,3 - 0,5 mg pr dag.
    The one and Only

Medlem sw77 sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    36
    Søkefunksjonen er en fin ting.

Melanotan 2
    Through passion, I gain strength.
    Through strength, I gain power.
    Through power, I gain victory.
    Through victory my chains are broken.

---------------------------------------------------------------
    "SWEATY BALLS CONTRIBUTE TO GLOBAL WARMING"

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av sw77 Vis post
    Søkefunksjonen er en fin ting.

Melanotan 2

Fikk ikke så mye ut av den tråden der jeg, var bare mætt krangling >_<

Så jeg skriver her jeg, men jeg lurer på hvor det er billigst å best å bestille fra.

er http://www.melanocorp.com/ Bra?
    The one and Only

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    etter min personlige eraring så styr unna.. du blir bare en brun klatt med masse føflekker og narkisringer rundt øyna etter 14 dager likevell.. og fargen forsvinne like fort som den kom, ser ikke poenget lenger, selv om jeg syntes det var riktig så kult rett før jeg begynte jeg også
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av jr Vis post
    Fikk ikke så mye ut av den tråden der jeg, var bare mætt krangling >_<

Så jeg skriver her jeg, men jeg lurer på hvor det er billigst å best å bestille fra.

er http://www.melanocorp.com/ Bra?
    poenget med den tråden var vell mer at du skulle forstå at det du her snakker om ikke er lovlig på forumet!

les forumsreglene!!!!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Er veldig individuelt hva man f&#229;r ut av det. Noen f&#229;r super effekt, noen kunne like godt skippa det. Du gj&#248;r en risk ved &#229; bestille det fra utlandet mht. Toll. Er nok selgere her til lands.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    poenget med den tråden var vell mer at du skulle forstå at det du her snakker om ikke er lovlig på forumet!

les forumsreglene!!!!
    Det er vel like ulovlig som No-Xplode men folk får da snakke om det også.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    If&#248;lge seksjonssjef Martin Bjerke i legemiddelverket kan hvem som helst importere intill ett &#229;rs forbruk av legemidler innenfor E&#216;S, eller ved forsendelse en mengden p&#229; inntil tre m&#229;neders forbruk. Ved gjennomgang av listene til Statens legemiddelkontroll er stoffet ikke godkjent som legemiddel og dermed ikke regnet som legemiddel.
    (Statens legemiddelkontroll avgj&#248;r gjennom klassifisering om et stoff er et legemiddel eller ikke i f&#248;lge Helse og Omsorgsdept.)
    Og i f&#248;lge listene til Tollverket er dette ikke p&#229; noe slags forbudsliste eller dopliste. S&#229; intill det foreligger nye lover og regler i Norge er det ikke forbudt.

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    The one and Only

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Dorlig Bilde men ble Rød gitt xD

Spørsmål: Får alle bivirkninger?
    Nei. Mange har vært i kontakt med oss. Mange får slik rødming etter kort tid, men kun som regel ved første sprøyte. Ellers er det få som melder om problemer med bivirkninger. Som sagt: bruk lavest mulig dose. 0.3 mg holder lenge.
    The one and Only

Ble medlem
    06-2005
    Sånn så jeg ut etter ca 2 bøtter med Melanotan2.. hehe, jeg er er vanligvis ikke så sløv i blikket men var helt forjævlig sliten her etter å ha løpt i 2 timer.. Du ser jeg har annerledes farge rundt øyna pluss mange føflekker i annsikter og på kroppen! Mindre pent..

"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Dorlig Bilde men ble Rød gitt xD

Spørsmål: Får alle bivirkninger?
    Nei. Mange har vært i kontakt med oss. Mange får slik rødming etter kort tid, men kun som regel ved første sprøyte. Ellers er det få som melder om problemer med bivirkninger. Som sagt: bruk lavest mulig dose. 0.3 mg holder lenge.
    Hvorfor la du egentlig ut bilde?

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hvorfor la du egentlig ut bilde?
    Han er nok stolt

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen Vis post
    Han er nok stolt
    Det var ikke mangel på bloat som gjorde det hvertfall!

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    18 år, bolekjede og bloat i trynet?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    Sånn så jeg ut etter ca 2 bøtter med Melanotan2.. hehe, jeg er er vanligvis ikke så sløv i blikket men var helt forjævlig sliten her etter å ha løpt i 2 timer.. Du ser jeg har annerledes farge rundt øyna pluss mange føflekker i annsikter og på kroppen! Mindre pent..

Hvorfor blør du i trynet etter en løpetur?

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Og samtidig kan vi jo sp&#248;rre, hvorfor l&#248;p egentlig Adda, og l&#248;p han fra noen?

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen Vis post
    Han er nok stolt
    jeje LOL!
    The one and Only

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    Hvorfor blør du i trynet etter en løpetur?
    Rugbytrening

-Phil Baroni

Bronse Member Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    sitter med samme erfaringene som adda..
    så det ikke der og da. men når jeg ser tilbake på resultatet så var det faen meg styggt
    ble jo brun og greier men de narkis mørke øynene og føflekkene er ikke værdt det.

er noen bilder av meg etter samma opplegget som adda.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder bruuuuun.jpg   bruuuuun2.jpg  

Kliss nytt medlem -SUPERMANN- sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    27
    F&#248;flekkene forsvinner jo etterhvert.
    Om man tar sol f&#229;r man ikke slik "gr&#229;" farge.
    Sorte/brune ringer rundt &#248;ynene er tegn p&#229; overdosering og/eller for lite solarium.
    Melanotanen aktiviseres p&#229; en m&#229;te av uv str&#229;ler og det er n&#229;r man f&#229;r sol p&#229; kroppen at den virkelig fine brunfargen kommer.

Om dere ser p&#229; disse to tr&#229;dene ser dere bilder av frua der, det er slik den brunfargen skal v&#230;re.

Dagboken til Freshh

Dagboken til Freshh
    -Somebody think they are something because they look like something, I think peauple are something when they think the same as I do-

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Odyssey Vis post
    Ifølge seksjonssjef Martin Bjerke i legemiddelverket kan hvem som helst importere intill ett års forbruk av legemidler innenfor EØS, eller ved forsendelse en mengden på inntil tre måneders forbruk. Ved gjennomgang av listene til Statens legemiddelkontroll er stoffet ikke godkjent som legemiddel og dermed ikke regnet som legemiddel.
    (Statens legemiddelkontroll avgjør gjennom klassifisering om et stoff er et legemiddel eller ikke i følge Helse og Omsorgsdept.)
    Og i følge listene til Tollverket er dette ikke på noe slags forbudsliste eller dopliste. Så intill det foreligger nye lover og regler i Norge er det ikke forbudt.
    Dette produktet er ikke lov å innføre etter kontakt med tollvesen og legemiddelverk!

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av -SUPERMANN- Vis post
    Føflekkene forsvinner jo etterhvert.
    Om man tar sol får man ikke slik "grå" farge.
    Sorte/brune ringer rundt øynene er tegn på overdosering og/eller for lite solarium.
    Melanotanen aktiviseres på en måte av uv stråler og det er når man får sol på kroppen at den virkelig fine brunfargen kommer.

Om dere ser på disse to trådene ser dere bilder av frua der, det er slik den brunfargen skal være.

Dagboken til Freshh

Dagboken til Freshh
    Hadde fruen brukt melanotan for å få den brunfargen?

Kliss nytt medlem -SUPERMANN- sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hadde fruen brukt melanotan for å få den brunfargen?
    Jepp Hun ble ikke særlig brun før så for henne var det veldig positivt.
    -Somebody think they are something because they look like something, I think peauple are something when they think the same as I do-

Ble medlem
    06-2005
    de føflekkene kommer uansett da, er ikke så kult å være brun når det ser ut som en liten dverg har driti deg i tryne med sprutbæsj i tillegg.. mulig de forsvinner, men det tar faen meg tid for her er det plenty igjenn

å ringene rundt øyna kommer ikke før fargen begynner å forsvinne på resten av kroppen for min del.. den bruker lenre tid før den forsvinner rundt øyna, ender jo bare med å se teit ut, tar heller 14 dager i thailand nå for å få farge

-Phil Baroni

Medlem Shades sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Men her i Thailand regner det jo uavbrutt.. Begynner f**** og bli bleik.
    De så han komme, uvitende om att han skulle bli den beste.
    Den beste som finnes....

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Shades Vis post
    Hehe, hvordan er det i Thailand, bor du der?

jr
    jr er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    he xD
    The one and Only

Medlem Shades sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28

Thailand

Nei, bor ikke her, bare trener Muay Thai og lever livet en maneds tid til for jeg ma hjem til Kalde Norge.
    Men det regner omtrent hele tiden, ser sola ca en time om dagen..
    Tilogmed thaiene sier det ikke er normalt med slikt regn.
    Den beste som finnes....

Ble medlem
    06-2005
    Nei, bor ikke her, bare trener Muay Thai og lever livet en maneds tid til for jeg ma hjem til Kalde Norge.
    Men det regner omtrent hele tiden, ser sola ca en time om dagen..
    Tilogmed thaiene sier det ikke er normalt med slikt regn.
    hehe hvor er du da? aner de noe om hvor lenge det skal holde p&#229;?!?! jeg drar p&#229; mandag! haha

men at det reiner hos deg betyr jo ikke at det regner dit jeg skal, &#229; jeg har ikke noe fast sted jeg trenger &#229; v&#230;re s&#229; stikker bare dit sola skinner pattaya f.eks der er det bare meldt sol de neste 10 dagene.. er jo helt sikkert mange flere steder hvos sola skinner ogs&#229;, sjeldent det regner i HELE norge, er bare &#229; reise rundt, latterlig billig bly der nede &#229;

-Phil Baroni

Medlem Shades sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28

Lenge

Vart i over to uker na, og thaiene jeg har pratet med sa forste uka attd e regnet med att det var over om tre dager..
    Og det er alt noen dager siden..
    Sa har liten tro pa att det gir seg.
    Er visst slik fra Phuket til Kho Samui, men Bangkok og Pattaya er visst urort.
    Og alt lenger nord i Thailand.
    Men der er det jo ingen strender.
    Den beste som finnes....

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    hehe hvor er du da? aner de noe om hvor lenge det skal holde på?!?! jeg drar på mandag! haha

men at det reiner hos deg betyr jo ikke at det regner dit jeg skal, å jeg har ikke noe fast sted jeg trenger å være så stikker bare dit sola skinner pattaya f.eks der er det bare meldt sol de neste 10 dagene.. er jo helt sikkert mange flere steder hvos sola skinner også, sjeldent det regner i HELE norge, er bare å reise rundt, latterlig billig bly der nede å
    Hva skal du med bly?

Medlem Shades sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28

Adda

Ja, stikk rett til Pattaya, ikke kom ned hit enda hvertfall, hor an varet forst.
    Der oppe skulle det bare vare sol og sommer.
    Den beste som finnes....

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hva skal du med bly?
    ffffffffly

-Phil Baroni

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    ffffffffly
    Hahaha! Ah, slik å forstå ja. Har du virkelig råd til å kjøpe et fly der nede da? Langt mindre å fly det hjem selv?

Ble medlem
    06-2005
    flybillætta

-Phil Baroni

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    27

Dosering av Melanotan

Adda: Hvor stor dose tok du av Melanotan hver dag??

Har hørt at man får føflekker av å ta altfor store doser!

Kanskje du er litt ivrig?

Hvis du veier ca 100kg og har blandet ut 10mg-flasken med pulver med 2ml sterilt vann, skal du kun trekke opp maks 0,1 ml i sprøyta! (Altså trenger man forsvinnende lite av stoffet....)

Så hvor store doser tok du?? Jeg skal begynne på Melanotan om en ukes tid, hadde vært fint å vite om du fikk så mange flekker bare ved å ta normal dose.. Skeptisk til flekker!

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Jeg synes det virker litt inviduelt hvordan resultatene blir p&#229; dette stoffet. Har vurdert det selv, men er redd for &#229; f&#229; den gul-brune fargen. (alla det man fikk i solarium f&#248;r i tiden)

Noen jeg kjenner f&#229;r fucka resultater, andre f&#229;r riktig s&#229; fin brunfarge. (Bl.a. fordi de er flinke &#229; ta sol vil jeg tro...)
    Jeg skal tenke p&#229; dette litt til, f&#248;r jeg evt. handler inn litt
    <3Fitnessfrøken<3

Ble medlem
    06-2005
    tok det som var anbefalt.. veier du 50 kilo så er jo 0,5mg anbefalt daglig dose.. 100kg så 1mg som er anbefalt.

hehe, du må gjerne tro du ikke vil få masse føflekker om du tar mindre doser osv.. men desverre, er du en av majoriteten som får masse stygge føflekker av det vil du få det uansett hvor små doser du tar om dagen.. om du ikke er, ja så vil du ikke få det, det finner du fort ut..

men kjør på, får du føflekker så kan du si du fikk valuta for penga, fargen forsvinner på noen uker mens føflekkene sitter i ett halvt til ett år! og de forsvinner ikke alle disse nye du fikk heller, de bare lysner litt å er ikke svarte lenger.. bare bæsjebrune

narkisøyna sitter en måneds tid ca..

-Phil Baroni

Kjerringhelvetet ;) KikkiBJ sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Jeg har brukt dette en periode, og jeg har bare hatt positive resultat. Jeg blir fryktelig kvalm i et kvarters tid ei stund etter å ha satt det, så derfor setter jeg på kvelden. Matlysten ble også noe redusert de første par ukene. Føflekker har riktignok blitt mørkere, men det har ikke blitt flere av dem og fregnene har heller ikke blitt mørkere eller flere. Jeg har heller ikke fått denne narkislooken dere snakker om og heller ikke fått noen unaturlig farge - sett i forhold til egen evne til å bli brun, hårfarge, etc.

Jeg tok 0,5 mg hver tredje dag i tre uker, før jeg gikk ned til 0,5 mg ca en gang i uka. (Nå er det to uker siden sist jeg satte.... har glemt av rett og slett.) Tar ti minutter sol innimellom (...dette er også to uker siden sist jeg husket å gjøre...) og jeg holder fortsatt en fin brunfarge.

Jeg har også sett mye forskjellige resultater av M2, og tror at alt avhenger av hvordan man gjør det. Disse som har fått de styggeste resultatene har kjørt på med store doser av både M2 og solarium, mens dem som har fått pene resultater har kjørt små doser av begge deler.

Jeg er ikke skeptisk på å kjøre ei ny runde om jeg skulle føle for det.
    Life is too short to be small!

I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.

Bronse Member
    Ble medlem
    12-2005
    jeg brukte det i ca 30-40 dager 0,3 mg dagen. N&#229; bruker jeg ca 1 mg i uka til vedlikehold. jeg brukte mye vitamin d3, om det har noe &#168;&#229; si om hvorfor jeg ikke fikk noe s&#230;rlig mer f&#248;flekker vet jeg ikke. jeg har ikke noe negativt &#229; si om mt2. Kanskje ikke bra &#229; bruke p&#229; bulk da man mister matlyst men p&#229; deff er d jo greit=) ble heeeelt neger, altfor svart for en mnd tilbake:P men n&#229; er fargen mer naturlig

edit. leste innlegget ditt n&#229; wanky.. Den gulbrune fargen dere prater om er bare noe midlertidig. jeg var litt gulbrun p&#229; slutten av de f&#248;rste 2 ukene men s&#229; ble den j&#230;vlig nice etter det.
    =)

Ble medlem
    06-2005
    hehe, kikki, erfaringen her er at som jeg også ser du har, rødish hår, får veldig bra resultater! gjerne folk som også har slitt ed og bli brune i sola ellers også. men slike som meg, som har en del føflekker og blir fort brun ellers får disse bivirkningene jeg snakker som..

mens jeg har noen venner med rølig hår, og damn, de har fått skikkelig fin farge, så at du har fått valuta for penga tviler jeg ikke på.. noen er veldig heldige her, andre ikke så heldige

-Phil Baroni

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Du har kanskje et poeng, adda, men mannen min er mørk og brunøyd, og har også fått et veldig pent resultat.

Nå har han tildels mye røde pigmenter i skjegget sitt, så det kan jo ha en betydning for hvordan resultatet blir.

I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.

Ble medlem
    06-2005
    jepp, det er altså veldig individuelt, de som ikke blir seendes så fine ut er storparten tror jeg, mens de som blir seende bra ut, blir seende ordentlig bra ut også. urettferdig

-Phil Baroni

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Melanotan er s&#229; oppskrytt. I tillegg f&#229;r jo mange ofte massevis av f&#248;flekker. 6-7 ganger i solarium p&#229; meg, p&#229; en relativt kort tidsperiode, s&#229; er jeg nesten neger.

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    var fryktelig mange her som har tr&#248;kka i seg dette..hmm.

btw: adda, du ligner sykt p&#229; s&#248;nnen til hulk hogan

Bronse Member
    Ble medlem
    12-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Melanotan er så oppskrytt. I tillegg får jo mange ofte massevis av føflekker. 6-7 ganger i solarium på meg, på en relativt kort tidsperiode, så er jeg nesten neger.
    hvordan kan du si det er oppskrytt? føflekker kan man forebygge, og føflekker får man og ved solarium uansett
    =)

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petter'n Vis post
    var fryktelig mange her som har trøkka i seg dette..hmm.

btw: adda, du ligner sykt på sønnen til hulk hogan
    Om du ser deg rundt så ser du ekstremt mange rundt omkring som bruker dette. Kommunen jeg bor i kalles bare Little Pakistan på grunn av alle de ekstremt brune som plutselig er her...

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sarge Vis post
    hvordan kan du si det er oppskrytt? føflekker kan man forebygge, og føflekker får man og ved solarium uansett
    Ikke jeg. Det er oppskrytt fordi så sinnsykt mange bruker det og tenker "et par stikk så er jeg kjempe brun! Jippi!" Nå tenker jeg på folk som ikke kjenner til hvilke bivirkninger det kan ha.

Side 1 av 4 1234 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.