Trodde det kun var sykkelister som dopa seg jeg................
Trodde det kun var sykkelister som dopa seg jeg................
Du savnes Ullrich....
Er hat es nie leicht gehabt aber er hat immer gekampft
Dagens beste ordspill rundt saken: «Erik Tysse har gått for langt».
Men han har jo bare tatt litt for mye jerntilskudd …
Hehe leser dette.....
Du savnes Ullrich....
Interessant å se på tilnærmingen til mediene i denne saken. Dette gjelder jo en med god image i en "riktig" idrett. Da er medias tilnærming å lete etter forklaringer på at vedkommende umulig kan ha dopet seg og ingen stiller kristiske spørsmål. Samme med saken med Trine Solberg Hattestad som var uheldig å spise dopede kyllinger - og ble frikjent til vill jubel fra media. Det hadde nok blitt en litt annen tilnærming om det var en syklist eller styresportutøver som var tatt.
Du savnes Ullrich....
Er det bare meg som tror at fra Dæhlie til Husovd så settes det mer EPO enn Mcdonalds omsetter for i året?
RockyRock
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Men alikevel om du hevder deg i felt der rekordene er satt av utøvere som er beviselig tatt for doping, så er det så spesielt at du ikke engang skal bli spurt om det.
RockyRock
Du savnes Ullrich....
T-mobile ja jeg har ikke gode kunnskaper om EPO, men jeg husker jeg leste at flere synes det var interessangt på FP at han plutselig ble ekstremt mye bedre etter et besøk til USA og forklarte dette i årene etterpå med skismøring.
Samt ble ikke flere av de som har plassert bak norske skiløpere tatt for doping opp igjennom årene?
Det er det jeg synes er rart, tenk om Ronnie Coleman testet rent og Dennis Wolf ble tatt gang på gang.
RockyRock
Du savnes Ullrich....
Merker meg at ingen medier har stilt spørsmålstegn ved prestasjonene til Kjersti T-P, som er kona til treneren/manageren til Erik og som selv har hatt han som trener. Interessant også at Oftebro (legen til disse to) plutselig blir skeptisk til CERA testene. Hvor har han vært når en gjeng med andre utholdenhetsutøvere har blitt tatt for dette?

Det ble vel godkjent som legemiddel på slutten av 80 tallet og da tipper jeg at enkelte brukte det en god stund før?Så til det store spørsmålet, når kom det på dopinglista?Prøvde ikke Gerard Helskog(TV2) å knytte Epo til norge og OL på lillehammer?Han ble vel degradert etterpå![]()
Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!
Han hevder sin uskyld og sier at sannheten vil komme frem.
Er det noen her som har kunnskaper nok til å forklare hvordan en urinprøve kan slå ut positivt på EPO selv om den er negativ?
RockyRock

Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!
Du savnes Ullrich....
Micera er et syntetisk stoff som må injiseres, så det gjør saken til tysse ennå vanskelige å forklare at han har fått det i seg gjennom et "kosttilskudd". Er dessuten mye lettere å finne micera i en blodprøve enn gjennom en urinprøve.
Dette er noe han garantert ikke har kunnskap til å holde på med åleina.
Du savnes Ullrich....
Når det gjelder skiløperne våre på 90-tallet, så er nok et forsprang i struktur/slip/prepp av ski en svært viktig faktor for at norske løpere gjorde det så bra. Husker ikke om det var Ulvang eller Dæhlie som i ettertid sa at de var flaue etter et av Norgesmesterskapene hvor landslaget gjorde reint bord. De hadde så mye bedre ski at de i realiteten stilte i en egen klasse.
At det var og fremdeles er mye doping også i utholdenhetsidretter trenger man likevel ikke være rakettforsker for å innse