Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: Erik Tysse tatt i doping!

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29

Erik Tysse tatt i doping!

Trodde det kun var sykkelister som dopa seg jeg................
    Du savnes Ullrich....

Er hat es nie leicht gehabt aber er hat immer gekampft

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Dagens beste ordspill rundt saken: «Erik Tysse har gått for langt».

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Dagens beste ordspill rundt saken: «Erik Tysse har gått for langt».
    Genialt

Til og med bloddoping, finnes jo ikke noe verre doping enn det. Får håpe det kommer frem hvem som har hjulpet han med det, bloddoping er jo ikke noe man holder på med på egenhånd.
    Du savnes Ullrich....

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Men han har jo bare tatt litt for mye jerntilskudd …

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Hehe leser dette.....
    Du savnes Ullrich....

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Interessant å se på tilnærmingen til mediene i denne saken. Dette gjelder jo en med god image i en "riktig" idrett. Da er medias tilnærming å lete etter forklaringer på at vedkommende umulig kan ha dopet seg og ingen stiller kristiske spørsmål. Samme med saken med Trine Solberg Hattestad som var uheldig å spise dopede kyllinger - og ble frikjent til vill jubel fra media. Det hadde nok blitt en litt annen tilnærming om det var en syklist eller styresportutøver som var tatt.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Interessant å se på tilnærmingen til mediene i denne saken. Dette gjelder jo en med god image i en "riktig" idrett. Da er medias tilnærming å lete etter forklaringer på at vedkommende umulig kan ha dopet seg og ingen stiller kristiske spørsmål. Samme med saken med Trine Solberg Hattestad som var uheldig å spise dopede kyllinger - og ble frikjent til vill jubel fra media. Det hadde nok blitt en litt annen tilnærming om det var en syklist eller styresportutøver som var tatt.
    Helt enig i denne. Gogutten Erik, treningkompisen til Trond Nymark, broren til Kjersti. Legen hans fikk dog problemer med å svare når en av journalistene begynte å spørre en del.

Et desperat forsøk fra Erik om å ta medalje under EM, nå er han tatt med buksa nede.....
    Du savnes Ullrich....

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Er det bare meg som tror at fra Dæhlie til Husovd så settes det mer EPO enn Mcdonalds omsetter for i året?
    RockyRock

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Er det bare meg som tror at fra Dæhlie til Husovd så settes det mer EPO enn Mcdonalds omsetter for i året?
    Ikke globalt.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    10-2002
    Men alikevel om du hevder deg i felt der rekordene er satt av utøvere som er beviselig tatt for doping, så er det så spesielt at du ikke engang skal bli spurt om det.
    RockyRock

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Tror ikke Dæhlie tok epo i starten av karriera nei, var vel i slutten på 90 tallet den kom, så der viser du mangel på kunnskap når det gjelder bloddoping.

Men god gammeldags bloddoping er jo mulig
    Du savnes Ullrich....

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av t-mobile Vis post
    Tror ikke Dæhlie tok epo i starten av karriera nei, var vel i slutten på 90 tallet den kom.

Men god gammeldags bloddoping er jo mulig
    Tenk om det var Dæhlie som fant opp EPO.

Ble medlem
    10-2002
    T-mobile ja jeg har ikke gode kunnskaper om EPO, men jeg husker jeg leste at flere synes det var interessangt på FP at han plutselig ble ekstremt mye bedre etter et besøk til USA og forklarte dette i årene etterpå med skismøring.

Samt ble ikke flere av de som har plassert bak norske skiløpere tatt for doping opp igjennom årene?
    Det er det jeg synes er rart, tenk om Ronnie Coleman testet rent og Dennis Wolf ble tatt gang på gang.
    RockyRock

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Tenk om det var Dæhlie som fant opp EPO.
    Nei. Ble ikke vanlig å bruke epo før slutten på 90 tallet, selv om en nederlandsk sykkelist daua av det på 80 tallet. Begynnelsen på 90 tallet var det vanlig tradisjonell bloddoping det gikk i.
    Du savnes Ullrich....

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    T-mobile ja jeg har ikke gode kunnskaper om EPO, men jeg husker jeg leste at flere synes det var interessangt på FP at han plutselig ble ekstremt mye bedre etter et besøk til USA og forklarte dette i årene etterpå med skismøring.

Samt ble ikke flere av de som har plassert bak norske skiløpere tatt for doping opp igjennom årene?
    Det er det jeg synes er rart, tenk om Ronnie Coleman testet rent og Dennis Wolf ble tatt gang på gang.
    At dei hadde bedre skismøring er nok riktig, Norge la ned mye penger på dette under 90 tallet og hadde en stor fordel der med tanke på konkurentene.
    Du savnes Ullrich....

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Merker meg at ingen medier har stilt spørsmålstegn ved prestasjonene til Kjersti T-P, som er kona til treneren/manageren til Erik og som selv har hatt han som trener. Interessant også at Oftebro (legen til disse to) plutselig blir skeptisk til CERA testene. Hvor har han vært når en gjeng med andre utholdenhetsutøvere har blitt tatt for dette?

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av t-mobile Vis post
    Nei. Ble ikke vanlig å bruke epo før slutten på 90 tallet, selv om en nederlandsk sykkelist daua av det på 80 tallet. Begynnelsen på 90 tallet var det vanlig tradisjonell bloddoping det gikk i.
    Det ble vel godkjent som legemiddel på slutten av 80 tallet og da tipper jeg at enkelte brukte det en god stund før?Så til det store spørsmålet, når kom det på dopinglista?Prøvde ikke Gerard Helskog(TV2) å knytte Epo til norge og OL på lillehammer?Han ble vel degradert etterpå
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Ble medlem
    10-2002
    Han hevder sin uskyld og sier at sannheten vil komme frem.

Er det noen her som har kunnskaper nok til å forklare hvordan en urinprøve kan slå ut positivt på EPO selv om den er negativ?
    RockyRock

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002

Er det noen her som har kunnskaper nok til å forklare hvordan en urinprøve kan slå ut positivt på EPO selv om den er negativ?
    Nei, og det ser ikke ut som noen eksperter klarer det heller.Saken føyer seg bare inn i rekken av patetiske unnskyldninger som ikke fungerer.Greit at folk doper seg men da bør de ta det som en mann og innrømme det når de blir tatt
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen Vis post
    Det ble vel godkjent som legemiddel på slutten av 80 tallet og da tipper jeg at enkelte brukte det en god stund før?Så til det store spørsmålet, når kom det på dopinglista?Prøvde ikke Gerard Helskog(TV2) å knytte Epo til norge og OL på lillehammer?Han ble vel degradert etterpå

Kom på dopinglista i 1989.

Om du leser boka til Willy Voet, massøren til Festina på 90 tallet, så står det alt du trenger vite om bloddoping/epo der. Hvor skitten internasjonal idrett var på 90 tallet.
    Du savnes Ullrich....

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29

Micera er et syntetisk stoff som må injiseres, så det gjør saken til tysse ennå vanskelige å forklare at han har fått det i seg gjennom et "kosttilskudd". Er dessuten mye lettere å finne micera i en blodprøve enn gjennom en urinprøve.

Dette er noe han garantert ikke har kunnskap til å holde på med åleina.
    Du savnes Ullrich....

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .
    I Just Love The Way You Talk About Me

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av mikkejo Vis post
    Nå sies det at det er kommet av en "jernsprøyte" han fikk p.g.a. høydetreningen.
    Skal man være med i toppkonkurranser, uansett idrett eller aktivitet, må det prestasjonsfremmende midler til. So what? Utrolig hvor naiv man er her tillands. Det er show-biz, og om idrettsutøvere doper seg eller om skjønnhetsdronninger eller popstjerner jekker opp meieriet med silikon - samme for meg - - -
    Hvorfor holder du deg natural da?

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .
    I Just Love The Way You Talk About Me

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Når det gjelder skiløperne våre på 90-tallet, så er nok et forsprang i struktur/slip/prepp av ski en svært viktig faktor for at norske løpere gjorde det så bra. Husker ikke om det var Ulvang eller Dæhlie som i ettertid sa at de var flaue etter et av Norgesmesterskapene hvor landslaget gjorde reint bord. De hadde så mye bedre ski at de i realiteten stilte i en egen klasse.
    At det var og fremdeles er mye doping også i utholdenhetsidretter trenger man likevel ikke være rakettforsker for å innse

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.