Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: har skjeggvekst noe med testosterone nivåer å gjøre?

Medlem
    Ble medlem
    09-2002

har skjeggvekst noe med testosterone nivåer å gjøre?

jeg kjører bra på studie og har masse skjeggvekst i ansiktet er sjangsen stor fro at jeg har egenproduksjon da?
    På 65kg på vei oppover sakte men sikkert mot topp form. Dyrk kroppen og gress

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Vel, ja økt mengde testosterone i kroppen kan øke mengden ansiktshår. Men om det er noe god indikasjon på hvor egenproduksjonen er stiller jeg meg tvilsom til.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg er snart 34 år og har fortsatt ikke skjeggvekst å skryte av. Ser vel kanskje ut som en 18-åring!

Mine testoverdier har alltid vært på nedre halvdel av refereranseområdet. Jeg satser på at jeg eldes sakte

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Vel, ja økt mengde testosterone i kroppen kan øke mengden ansiktshår. Men om det er noe god indikasjon på hvor egenproduksjonen er stiller jeg meg tvilsom til.
    Kan du forklare meg hvorfor du - og mange flere her inne bruker det engelske navnet på testosteron i setninger skrevet på norsk??
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kan du forklare meg hvorfor du - og mange flere her inne bruker det engelske navnet på testosteron i setninger skrevet på norsk??
    Jeg kan forklare at å ødlegge tråder for å rette på skrivingen til andre medfører infraction.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg kan forklare at å ødlegge tråder for å rette på skrivingen til andre medfører infraction.
    Jeg tåler en infraction men da får du søren meg svare på spørsmålet istedet for å fjase selv.
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Årsaken er vel enkel nok til at du og klarer å skjønne det. Pga mye lesing og skriving på forskjellige språk så flyter noen ord over i hverandre. Regner med at du klarer å skjønne hva man mener uansett.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Jeg er snart 34 år og har fortsatt ikke skjeggvekst å skryte av. Ser vel kanskje ut som en 18-åring!

Mine testoverdier har alltid vært på nedre halvdel av refereranseområdet. Jeg satser på at jeg eldes sakte
    Seriøst? Du er jo den kåteste på hele forumet

Nå er det ikke nødvendigvis noen korrelasjon mellom testosteronEnivå og sexlyst, men det var litt overraskende

Når det gjelder spørsmålet i tråden, så vet jeg ærlig talt ikke, men om du har solid skjeggvekst tror jeg du kan ta deg handfast i taska på at egenproduksjonen er vel tilstrekkelig!

Hvor store er ballene dine?

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Tombody-en har visst litt av hvert til felles med «body-en» til HITFrank.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Har selv alltid hatt lite kroppshår, og bortsett fra trynet, litt på nedre del av magen og skrittet så er det dårlig med kroppshår. Allikevel har jeg alltid vært ganske sterk og gainet veldig fort ifb. med trening.

Det hele er ganske enkelt summen av genetisk anlegg for behåring av kropp x mengde androgener (testosteron) i kroppen.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Relations between sex hormone level and characters of hair and skin in healthy young men.

Knussmann R, Christiansen K, Kannmacher J.
    Institut für Humanbiologie, University of Hamburg, Germany.
    Total testosterone and dihydrotestosterone in blood serum as well as free testosterone in saliva were determined by radioimmunoassay in 110 healthy young men. The results were compared with the development of terminal hair on the trunk and limbs, with the disposition to balding and with the disposition to acne. No significant correlations were found between terminal hair development and absolute androgen levels; however, some significant values were observed in the case of the metabolic rate of dihydrotestosterone/testosterone and the proportion of free to total testosterone. The disposition to balding also correlates positively with the latter ratio. Yet the absolute serum androgen concentrations in men with a disposition to balding is lower than in men with no reduction of scalp hair. The widespread assumption that androgen levels are in general elevated in bald-trait men must therefore be rejected. In accor with this finding, men with a disposition to balding are morphologically (with regard to anthropometric measures) no more masculine than those with good scalp hair growth. When body build and age are taken into consideration, the relations between terminal hair and androgen ratio are also problematical. No relationship could be found between acne and androgens.
    PMID: 1387290 [PubMed - indexed for MEDLINE]
    http://www.dingsekongen.no

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Må innrømme at jeg ikke skjønte noe av det
    http://www.dingsekongen.no

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jeg har ganske høye testonivåer, men kan vel ikke skryte av å være spesielt hårete.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    har nesten ikke kroppshår og har høyt testo nivå :P
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg har sett maaange skalla fyrer som er store som hus, så den der kjøper jeg ikke!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Relations between sex hormone level and characters of hair and skin in healthy young men.

The widespread assumption that androgen levels are in general elevated in bald-trait men must therefore be rejected. In accor with this finding, men with a disposition to balding are morphologically (with regard to anthropometric measures) no more masculine than those with good scalp hair growth. When body build and age are taken into consideration, the relations between terminal hair and androgen ratio are also problematical. No relationship could be found between acne and androgens.
    PMID: 1387290 [PubMed - indexed for MEDLINE]
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Man har ikke hårvekst å skryte av før man har måttet operere for sakralcyste!

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Inzaghi Vis post
    jeg kjører bra på studie og har masse skjeggvekst i ansiktet er sjangsen stor fro at jeg har egenproduksjon da?
    Kan jeg ikke tenke meg til, da burde jeg være 170 kg!Har så mye hårvekst at fuglene sitter å sikler på brøstet mitt!
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Jeg har lest en studie som viste sammenheng mellom hvor ofte man barberte seg i ansiktet og test. prod. Jo oftere jo bedre.
    Økt hårvekst er jo en velkjent bivirnkning ved misbruk av steroider.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg har lest flere forskningsskrift jeg har funnet på nett som har referanser/kilder og navngitte forskere. Disse rapportene forteller at jo mer du barberer deg, har ingen effekt på mengde eller tykkelse på hårvekst. Alikevel så merker jeg at hårene som kommer ut igjen på mage/bryst er mye tykkere enn sist jeg barberte den delen av kroppen for snaue 1år siden. Tykkelsen er synlig.
    Det samme med skjeggvekst, skjeggstubbene ble tettere/tykkere jo oftere jeg barberte meg fra 18 til 23års alderen. Det må være noe der.
    RockyRock

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Jeg har lest flere forskningsskrift jeg har funnet på nett som har referanser/kilder og navngitte forskere. Disse rapportene forteller at jo mer du barberer deg, har ingen effekt på mengde eller tykkelse på hårvekst. Alikevel så merker jeg at hårene som kommer ut igjen på mage/bryst er mye tykkere enn sist jeg barberte den delen av kroppen for snaue 1år siden. Tykkelsen er synlig.
    Det samme med skjeggvekst, skjeggstubbene ble tettere/tykkere jo oftere jeg barberte meg fra 18 til 23års alderen. Det må være noe der.
    At du utvikler deg fra 18-23 er vel naturlig?selv om du ennå er en kjempebaby
    At stubbene blir tykkere er pga av at de skjæres tvert over ved barbering kontra feks laser, skal ikke påvirke hårveksten
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Ble medlem
    10-2002
    Men det som er vedtatt er at det ikke har noen effekt på mengde hår eller tykkelse, har både hørt og lest det ved flere tilfeller.

Jeg barberte bryst/mage for 3uker siden. Nå kan jeg se at det kommer kraftigere hårvekst som vokser både fortere, tettere og tykkere enn håret som var. Det er synlig forskjell. Selv om jeg er en ubrukelig kjempebaby hehe.
    RockyRock

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Jeg fikk fullskjegg når jeg var 15-16 jeg.
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Ble medlem
    10-2002
    din ape
    RockyRock

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg drister meg til å stille et nytt spørsmål i samme gate!

Er det noen korrelasjon mellom stemmeleie og testosteronnivå?

Stemmen min varierer mellom en dyp og fyldig stemme og en ikke fullt så mandig stemme.

I mine dagdrømmer på jobb har jeg teorisert om at dette kan skyldes fluktuasjoner i testonivå (som jo fluktuerer en god del hos menn flest).

Anyone? Pubmed?

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Jo nærmere du er stubben jo tykkere er det, straks disse hårene når samme lengde igjen, vil de se like tynne ut. Stubben kan være flere ganger tykkere enn enden av håret/skjegget.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Skjeggvekst har mer å gjøre med AR2? reseptorer i ansiktshuden å gjøre husker jeg rett. Det er ikke direkte forbundet med testosteron, men AR2 produksjon har sammenheng med testoproduksjon. Altså kan man ha høye testo og høye AR2 verdier, men lite reseptorer, og vice versa.

Garanterer ikke at AR2 er riktige navn, men det jeg kommer på på stående fot.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.