Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 126

Tråd: Jeg boler!!

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31

Angry Jeg boler!!

Hvert fall i følge Elixia. Snakket med Elixia Asker på telefonen i sted, da jeg hadde et par synspunkter på apparater etc. De får nye manualer nå, men de går kun opp til 40KG. Spurte da hva som skjedde med de som de har i dag (går opp til 50KG), og fikk beskjed at de skulle vekk.

Ytret så ønske om at de kunne beholde de mellom 40 og 50KG, men fikk da følgende beskjed:

"De som bruker de tyngste manualene har en adferd som vi ikke ønsker her på Elixia, og de bruker også ulovlige stoffer." Sitat slutt.

Kjenner at jeg blir litt småprovosert. Her har jeg trent som faen i ett år nå og får den der mitt i trynet...omg!!

sånn...takk for at dere hørte på whiningen min..måtte bare få det ut. skal inn dit for en knebøyøkt etterpå, og lurer på om jeg skal la roidragen min gå ut over noen der inne.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    dette er jo et kjent fenomen i denne kjeden desverren.
    de ansatte får jo ikke en gang lov å drikka fra shakere på jobb da dette kan være gi feil inntrykk overfor kundene OMG!!!!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Begynn å bol
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Jeg fikk nylig tilsnakk for singlett på studioet jeg trener, det var vel 4-5andre mannfolk i singlett i tillegg til alle damene. Da jeg spurte hvorfor de ikke ble tilsnakket, fikk jeg til svar: " Du skjønner hva jeg mener". Før hun rømte ut av styrkerommet.
    Jeg tar det hele som et stort kompliment, og ser det at jeg provoserer med bare armer som en god grunn til å trene i singlett fremover.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    joa...at jeg ikke er i målgruppen var jeg fullt klarer over, men at man blir puttet i bås på den måten visste jeg ikke. kanskje jeg skal ta med pitbullene til svogeren min på trening i dag, siden jeg alikevel er en boler.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hva skal du med 50kgs hantler, veggiss? 8-)
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Man vil jo nødig avgi inntrykket av at man har et bevisst forhold til kosthold eller er resultatorientert i treningen sin! Det eneste rette er å kaste bort masse tid på å dille uten å få noe igjen for pengene!
    Start en underskriftskampanje Veggiss, hvor du legger til grunn at det er mange av dere som vil ha 50kgene og som er villige til å la dere dopingteste for å beholde dem, samt at det er bodybuilderne som boler, og de er ikke styrkeorientert og kommer simpelthen til å ta 2 reps mer men med 40kgene, mens styrkeløftere og skikkelige folk mister grunnlaget for å trene der.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er jo sant.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    joa...at jeg ikke er i målgruppen var jeg fullt klarer over, men at man blir puttet i bås på den måten visste jeg ikke. kanskje jeg skal ta med pitbullene til svogeren min på trening i dag, siden jeg alikevel er en boler.
    Vel, grattis Trener man styrkeorientert og virkelig vil bli sterk så er du dessverre ikke ønsket på 9 av 10 treningsstudioer i Verden.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Vel, grattis Trener man styrkeorientert og virkelig vil bli sterk så er du dessverre ikke ønsket på 9 av 10 treningsstudioer i Verden.
    i NORGE!!! ikke i verden
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hva skal du med 50kgs hantler, veggiss? 8-)
    hehe...bruker 45KG på Kroc Row nå, så 50KG er ikke såååå langt unna, men de fjerner alle over 40.

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    i NORGE!!! ikke i verden
    I verden...

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av illmatic Vis post
    I verden...
    Har du vært på et gym i USA noen gang?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Man vil jo nødig avgi inntrykket av at man har et bevisst forhold til kosthold eller er resultatorientert i treningen sin! Det eneste rette er å kaste bort masse tid på å dille uten å få noe igjen for pengene!
    Start en underskriftskampanje Veggiss, hvor du legger til grunn at det er mange av dere som vil ha 50kgene og som er villige til å la dere dopingteste for å beholde dem, samt at det er bodybuilderne som boler, og de er ikke styrkeorientert og kommer simpelthen til å ta 2 reps mer men med 40kgene, mens styrkeløftere og skikkelige folk mister grunnlaget for å trene der.
    burde gjort det...

Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Det er jo sant.
    hmm...er det noen skjulte ingredienser i proteinpulveret???

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Nei, har du vært i et gym i USA som er for folk flest?

Har vært på flere gym rundt i Europa, og det er sjeldent noe bedre "byggemiljø" på mainstream gym i andre land enn det er på f.eks Elixia.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av illmatic Vis post
    Nei, har du vært i et gym i USA som er for folk flest?

Har vært på flere gym rundt i Europa, og det er sjeldent noe bedre "byggemiljø" på mainstream gym i andre land enn det er på f.eks Elixia.
    her var det ikke snakk om hvilket miljø men hvordan du blir sett på som gjestemdlem evt medlem på selve treningsenteret...

jeg har vært på flere gym i europa å trent selv og her har man ikke i nærheten av samme politikk som i norge.

på en av spanias største trenings kjeder henger det i inngangspartiet ofte svære flotte skilt som kjeden stolt viser frem navn og bilde av kjente atleter som trener på gymmet.
    alt ifra syklister til byggere, fitness og tennis utøvere.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg tenker umiddelbart på lunk alarms ;-)

men altså hvorfor skulle sentre tilrettelegge for folk som trener ofte, sliter på utstyret og virker avskrekkende på hobbytrenerne som betaler like mye men er innom 3 ganger i året? Det er ikke mange nok av de "seriøse" til at det lønner seg å tilrettelegge for dem. Hadde treningssenter satset 100 prosent på drop in ville det kanskje vært lønnsomt å lokke til seg de som trener mye.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Jeg tenker umiddelbart på lunk alarms ;-)

men altså hvorfor skulle sentre tilrettelegge for folk som er og trener ofte, sliter på utstyret og virker avskrekkende på hobbytrenerne som betaler like mye men er innom 3 ganger i året? Det er ikke mange nok av de "seriøse" til at det lønner seg å tilrettelegge for dem. Hadde treningssenter satset 100 prosent på drop in ville det kanskje vært lønnsomt å lokke til seg de som trener mye.
    så når et senter allerede har 50kg hantler som i dette tilfellet mener du at det blir riktig og ta dem vekk da?
    er det forebyggende dopingarbeid mener du?

det finnes jo en hel HAUG som løfter slike hantler uten og en gang ha spist proteinpulver i sitt liv.
    det blir jo helt LATTERLIG! jeg stiller meg gledelig bak veggis i en form for demonstrasjon.

det du også sier her er at senterene ikke skal ta vare på eksiterende kunder?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Uansett hva dere sier, og selvom jeg er enig med dere, så gjør treningsenterne dette fordi det bevisst trekker mer kunder.

De hadde jo ikke gjort det hvis det ikke hadde trukket kunder. Og vi kan såklart tenke oss selv hvem som forsvinner og hvem som kommer.

Når det er sagt, så vil jo dette åpne for nye treningsentre som er litt mer hardcore etterhvert, garantert.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Uansett hva dere sier, og selvom jeg er enig med dere, så gjør treningsenterne dette fordi det bevisst trekker mer kunder.

De hadde jo ikke gjort det hvis det ikke hadde trukket kunder. Og vi kan såklart tenke oss selv hvem som forsvinner og hvem som kommer.

Når det er sagt, så vil jo dette åpne for nye treningsentre som er litt mer hardcore etterhvert, garantert.
    andre land klarer seg jo fint uten denne politikken

og ja selvsagt ser jeg poenget ditt men det blir jo helt på trynet når det går utover mennesker som faktiskt har kommet seg opp på et nivå og klarer å løfte litt tyngre vekter enn flertallet uten å bruke noe form for "juksemidler".

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    så når et senter allerede har 50kg hantler som i dette tilfellet mener du at det blir riktig og ta dem vekk da?

det finnes jo en hel HAUG som løfter slike hantler uten og en gang ha spist proteinpulver i sitt liv.
    det blir jo helt LATTERLIG! jeg stiller meg gledelig bak veggis i en form for demonstrasjon.

Misforstå meg rett. Jeg synes det er en idiotpraksis. Men jeg skjønner hvorfor sentrene gjør det. Om det er en 8-10 byggere som slutter i protest er det jo et ørlite tap. Elixia er jo også tilsynelatende mest gira på få folk inn som kunder, å holde på dem er ikke like høyt prioritert.

Og selv om mange vet at det går an å bli så sterk helt rein, hjelper det lite når mannen i gata tror at alle som holder hantler over 20 kg boler.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post

Og selv om mange vet at det går an å bli så sterk helt rein, hjelper det lite når mannen i gata tror at alle som holder hantler over 20 kg boler.

men det er jo denne politikken til elixia som er med å skaper slike påstander for den vanlige mannen i gata.

maaseiden var jo den første som startet dette hysteriet her i sportsclub kjeden ( nå eid av elixia ) og derifra har det jo tatt helt av.

selvsagt skal man sette grenser men det går grenser for hvor grensa går hehe

ser jo selvsagt poenget! tross alt lever jo elixia på en 80% kunder som ikke trener der gjennom bedriftsavtaler hehe

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg bruker bare sånne reimer med clips som man reimer sammen skiene sine med til å spleise manualer. Ingen knuter eller dilldall.

Aprops, viktig melding til alle som trener på vektertorget og vil ha bedre utstyr, meld dere inn i denne gruppen på faceren!
    http://www.facebook.com/group.php?gi....1558111194..1

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004

Det handler om profittmaksimering. Treningssenter tjener ikke penger på de som er der og trener og tar plass 4-5 ganger i uka. De tjener penger på støttemedlemmene som praktisk talt aldri er der, og de velger selvsagt deretter å forsøke å få et treningsstudio som er attraktive for denne kundegruppen.

Let's face it. De fleste jeg kjenner som trener en gang i blant, unngår konsekvent steder hvor "kun seriøse som trener" er etc.. Det er disse som utgjør mesteparten av kundemassen, og de bryr seg mer om at det ser bra ut, enn at det er faktisk funksjonibelt for treningsformål.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    Det handler om profittmaksimering. Treningssenter tjener ikke penger på de som er der og trener og tar plass 4-5 ganger i uka. De tjener penger på støttemedlemmene som praktisk talt aldri er der, og de velger selvsagt deretter å forsøke å få et treningsstudio som er attraktive for denne kundegruppen.

Let's face it. De fleste jeg kjenner som trener en gang i blant, unngår konsekvent steder hvor "kun seriøse som trener" er etc.. Det er disse som utgjør mesteparten av kundemassen, og de bryr seg mer om at det ser bra ut, enn at det er faktisk funksjonibelt for treningsformål.
    Tja, det er ikke helt riktig. Du må tenke på at aktive medlemmer er der i flere år, men støttemedlemmer ofte slutter når kontrakten utløper.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Feil. De melder seg inn år etter år fordi "hvis jeg bare binder meg til masten et år til; DA skal jeg begynne å trene. Økonomer som studerer selvkontrollsproblemer har det veldig gøy med å studere slike støttemedlemmer

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Aprops, viktig melding til alle som trener på vektertorget og vil ha bedre utstyr, meld dere inn i denne gruppen på faceren!
    http://www.facebook.com/group.php?gi....1558111194..1
    Jeg gjør som Elixiamedlemmene og melder meg inn i denne gruppen for støttens skyld!
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Det skal faktisk sies at målsetningen til Elixia er "Keep members for life" og at det brukes mye ressurser på å få folk i gang. Studier har vist at dersom et nytt medlem trener jevnlig den første tiden så vil personen sannsynligvis fortsette i fremtiden. Nye medlemmer i Elixia blir faktisk oppringt for å høre hvordan det går med treningen og om det er noe de trenger hjelp til, hvis de har trent lite.

Samtidig får også alle nye medlemmer to timer med personlig trener, slik at de får et profesjonelt utarbeidet opplegg. Mye av problemet til folk flest er jo at de ikke aner hva de skal gjøre.

Videre gjøres en del andre ting som jeg ikke skal gå inn på nå, men jeg har vanskelig for å tro at noen kjede i Norge gjør mer for å holde på kundene enn Elixia.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Videre gjøres en del andre ting som jeg ikke skal gå inn på nå, men jeg har vanskelig for å tro at noen kjede i Norge gjør mer for å holde på kundene enn Elixia.
    dette gjelder vel kun de kundene de ønsker å beholde...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2009
    De fjernet også manualene over 40 kg på Elixia-senteret jeg trener. Da jeg fortalte at jeg brukte disse manualene på én-arms roing fikk jeg pent beskjed om å ta alternative øvelser som foroverbøyd roing med stang. Hehe.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    dette gjelder vel kun de kundene de ønsker å beholde...
    Hvorfor går du ikke bare over til Elixia Sandvika, det virker jo som de er litt mer liberale der?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    er der jeg er medlem (men trener mest i asker), men de har fremdeles ikke mer enn 40KG manualer, tipper det blir Asker Squash & Fitness på nyåret...da får jeg menga meg med likesinnede

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av edderkoppen Vis post
    De fjernet også manualene over 40 kg på Elixia-senteret jeg trener. Da jeg fortalte at jeg brukte disse manualene på én-arms roing fikk jeg pent beskjed om å ta alternative øvelser som foroverbøyd roing med stang. Hehe.
    var den beskjeden jeg også fikk, at alle hantler over 40KG skulle bort fra alle sentere.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    På gymmet jeg trener har de manualer opp til 70kg og storparten av medlemmene er pensjonister og hobbymosjonister så jeg tror ikke det er verre enn hva ledelsen gjør det til selv
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    postkort med en feit og en slank dame og tekst "hvem vil du være" i postkassen ?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    er der jeg er medlem (men trener mest i asker), men de har fremdeles ikke mer enn 40KG manualer, tipper det blir Asker Squash & Fitness på nyåret...da får jeg menga meg med likesinnede
    Det vil si de lokale squash-heltene?

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Ikke helt..hehe, hvis det sted kan kalles hardcore gym i asker og bærum så må det bli Asker Squash og Fitness (tidligere Powerhouse).

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hvis det skal være pannebånd på Asker og Bærum squash house så skal de være gjennomsvette og uten elastikk!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    dårlig med pannebåndhomser der gitt, de hadde nok fått juling i døra..hehe

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    dårlig med pannebåndhomser der gitt, de hadde nok fått juling i døra..hehe
    Hørtes ut som et hyggelig klientell på det nye stedet ditt

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    jeg burde med andre ord gli rett inn, bruker tross alt tunge manualer!

men for å være litt seriøs, stedet har vel et rykte på seg fra tidligere, men er nok ikke like hardcore nå lenger. altitude hadde vel et besøk der for litt siden tror jeg, så jeg må snakke med han. jeg har ikke vært der på noen år, og da spilte jeg squash og synes vekter var for bolere

Medlem HHHH sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    30
    Vil bare legge inn en kommentar her....

Høres ut som dere tillegger disse kjedene og diverse ledere litt vel mye tillit. At de er profittmaksimerende kan jeg være enig i, men kun i den grad at de følger sedvaner og tradisjoner i bransjen. Norge er et lite marked, og aktørene har ikke anledning til å gjøre ordentlige analyser til hva som egentlig vil være det mest hensiktsmessige til å være profittmaksimerende. Derfor vil slike tommelfingerregler være gjeldende uten at det nødvendigvis er det mest optimale. At bransjen har vært i vekst betyr ikke nødvendigvis at det er manualforbudet som har ført til det... (så klart).

Derfor tror jeg Grem har et poeng om at dette er en sedvane som har blitt innført og etterfulgt i bransjen. Slik som er vanlig, at det blir en slags gjeldende kultur. Har forøvrig vært innom ganske mange treningssenter i USA, i alle fall 6 forskjellige 24Fitness studio og mange andre. Og der har jeg alltid sett 50+ manualer

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Asker squash og fitness har blitt veldig bra de siste årene, med nye eiere og allting

Og det som Mcbain sier stemmer godt overens med det som gjøres på SATS også, men folk flest liker jo gjerne å grine over ting de kanskje ikke kan alt om alikavel..som behandling av medlemmer osv.
    Men sånn er det jo ofte, man får stort sett med seg det negative som skjer ikke og alt det positive som blir gjort, dessverre.

Forøvrig er jeg uansett ganske enig i at det er tullete å FJERNE vekter. En ting er å ikke ta inn tyngre, men å fjerne ting som allerede er der blir litt for tullete.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Asker squash og fitness har blitt veldig bra de siste årene, med nye eiere og allting
    flott!

Og det som Mcbain sier stemmer godt overens med det som gjøres på SATS også, men folk flest liker jo gjerne å grine over ting de kanskje ikke kan alt om alikavel..som behandling av medlemmer osv.
    Men sånn er det jo ofte, man får stort sett med seg det negative som skjer ikke og alt det positive som blir gjort, dessverre.
    jeg kan ikke snakke for andre, men jeg føler ikke akkurat at elixia har trykket meg til sitt hjerte. jeg fikk en telefon etter noen måneder, og det har vært det. ikke at jeg forventer noe annet heller, og var egentlig ganske fornøyd helt til jeg gjorde tabben med å engasjere litt i hvordan det ser ut der.

Forøvrig er jeg uansett ganske enig i at det er tullete å FJERNE vekter. En ting er å ikke ta inn tyngre, men å fjerne ting som allerede er der blir litt for tullete.
    jepp...jeg spurte om de ikke kunne ha de oppe i andre etasje for å ikke ødelegge det "estetiske" ved å ha to forskjellige typer hantler med det var blankt nei, de skulle vekk. jeg kunne til nød få kjøpe de men er lite keen på å ta med meg en 50KG hantel i sekken til og fra trening.

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jeg husker jeg spurte på spenst da jeg var 17 år om de ikke kunne få en fribenk der. Men de ville ikke ha slike mennesker på treningssenteret deres fikk jeg til svar.

så dagen etter skrev jeg ett forslag og la i forslagskassen, om at det hadde vært fint med en fribenk i studio. Så trakk de mitt forslag som vinnerforslag og jeg vant 3 mnd gratis trening.. men det tok noen år til før det ble noe fribenk der:P hehe
    I kneel only to God , I don't see him here

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Hehe, er en jævlig god grunn til at jeg ikke trener på Elixia eller andre mainstream sentre. De for holde på med det hobbyfitness tullet sitt som omhandler gayrobics og lignende, så lenge de holder seg langt unna meg.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Et senter jeg trente på skulle i sin tid fornyes og moderniseres, alle olympiaskivene ble kastet ut av styrkerommet og byttet ut med "SATS-skiver" i alt 150kg som skulle fordeles på to benker, en smith, en beinpress og et knebøyrack. De damle skivene ble stående på stativ i maskinrommet med lapp på som sa "ikke rør". Jeg i tillegg til mange andre brukere av styrkerommet ble svært fortvilet over situasjonen vi var tross alt vant til disponere et par tonn, slik at vi eksempelvis kjørte 500kg o.l i beinpress.
    Heldigvis for oss jobbet det en tidligere kroppsbygger på studioet som massasje og muskelterapeut samt PT. Han delte vårt syn på saken og begynte hver arbeidsdag med å røske bort lappen og be "gutteklubben" om hjelp til å bære skivene inn igjen i styrkerommet. Han ba oss "gi faen i å bære skivene ut igjen, og skylde på ham om noen spurte". Jeg var litt redd han skulle få trøbbel for at han gikk imot ledelsen på senteret. Men det endte med at de lot skivene bli i styrkerommet. Noen ganger ordner det seg, det er klart det hjalp at vi sikkert var 20 langvarige medlemmer som var klar til å si opp kontrakten vår hvis vektene forsvant.

Enkelte dager savner jeg Jessheim Gym, hvor det var hantelrekke opp til 87,5kg. Det skal sies at ingen av oss noen gang presset hantler noe særlig over 70kg. Men det skapte et image selv om de var mest til pynt.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    Hehe, er en jævlig god grunn til at jeg ikke trener på Elixia eller andre mainstream sentre. De for holde på med det hobbyfitness tullet sitt som omhandler gayrobics og lignende, så lenge de holder seg langt unna meg.
    Så du mener aerobic er dårlig trening?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Så du mener aerobic er dårlig trening?
    Hehe, er en ganske vanlig misoppfattelse blandt folk flest at gruppetimer er pusetrening for jenter.

Catslide, en time med ganske så feminint navn, inneholder en del øvelser jeg tviler på at mr. Anders hadde fått til med full ROM. Ellers har Elixia for eksempel Gyria- (kettlebells), back2basic- (hard sirkeltrening) og neste år også Xfit, som er en slags crossfittime.

Der jeg trener så er det ingenting å si på utstyret, og selv med fullastet benpress er det ikke mangel på vektskiver. Rock virker å være fornøyd også. Ja, så er det ikke manualer over 40 kg. Selv føler jeg det ikke er noe stort savn, selv om det ikke hadde skadet med tyngre heller.

Hvis man da tilhører den ene prosenten som trenger over 40 kg, så får man kanskje finne seg i at i de fleste sammenhenger så er denne gruppen så marginal at den ikke normalt ville prioriteres fremfor andre større behov.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    jeg kan ikke snakke for andre, men jeg føler ikke akkurat at elixia har trykket meg til sitt hjerte. jeg fikk en telefon etter noen måneder, og det har vært det. ikke at jeg forventer noe annet heller, og var egentlig ganske fornøyd helt til jeg gjorde tabben med å engasjere litt i hvordan det ser ut der.

jepp...jeg spurte om de ikke kunne ha de oppe i andre etasje for å ikke ødelegge det "estetiske" ved å ha to forskjellige typer hantler med det var blankt nei, de skulle vekk. jeg kunne til nød få kjøpe de men er lite keen på å ta med meg en 50KG hantel i sekken til og fra trening.
    Men hver enkelt kunde er strengt tatt bare en marginal brikke i en kjempekabal som skal gå opp.

Du har trolig trent med jevne mellomrom? Dermed blir du ikke prioritert oppringt, imotsetning til folk som uteblir fra trening over lengre perioder. Det er faste rutiner, statistikker etc på alt dette.

Hvordan man blir mottatt i forhold til engasjement går på treningsansvarlige\sjefen sin kappe på det aktuelle senteret og ikke hele systemet i sin helet.

Fortsatt enig i det med hantlene, men det er vel strengt tatt bare et slags prinsipielt tiltak de har fastslått, dessverre for noen, sikkert fint for andre.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.