Side 3 av 3 FørsteFørste 123
Viser resultatene 101 til 126 av 126

Tråd: Jeg boler!!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av ophidia Vis post
    Grr!! Kjenner at jeg mister litt kontrollen på temperamentet mitt!
    Roidrage?

Så nylig en morsom episode med Law and order: Special victims unit.
    Dette pleier å være en spennende serie, men i denne episoden hadde ikke manusforfatter gjort leksa si. Det handlet om en gutt som det hadde svartnet for og banket dama si. De konkluderte med at det ikke var han som gjorde det, men steroidene. Det var tross alt en uke siden siste sprøyte, så han hadde tydelig abstinens fortalte de. Faren til gutten som var politikonstabel bolet også, men ikke for å bygge muskler, men for å "keep his edge on the street" han gjorde det altså for å bli sinna, vill og gæern.
    Videre diskuterte etterforskerne den skremmende utviklingen i lovgivningen rundt steroider som visstnok ble slappere og slappere, også ramset de opp noen kosttilskudd som ikke hadde noe med saken å gjøre. Steroid-ban, prohormon-ban og ephedra-ban hadde gått hus forbi, lovgivningen har tross alt bare blitt strengere og strengere i USA.

Glemte innimellom at jeg så en spenningsserie og ikke en komiserie. Flere som fikk med seg denne?

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    La "Elixianerene" fortsette sin misjonering, så kan vi andre oppegående mennesker velge vår egen "trenings"-religion.

I Norge er det ytringsfrihet, i motsetning til i regimer som Elixia og Nord-Korea.

Det er alltid like fornøyelig å høre på hjernevaskede sekt-medlemmer/pyramideselgere/nyfrelste/elixianere. Det verste er jo at de tror selv på det de forteller.

Ha en fornøyelig helg, både Elixianere og ikke-Elixianere.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Den siste setningen der kunne du ha spart deg.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det høres litt ut som ordet "evolusjonister", tbh
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Siden det menes at folk som påpeker fakta er hjernevaskede hadde det vært fint å kunne få litt oppklaring av hva som tydeligvis er så feil her.

Elixia, og Sats for den saks skyld er big business, NO SHIT SHERLOCK. Penger kommer først og alt annet sekundært. Ja, er dette så rart da? Er det veldig mange foretninger der ute som starter opp på annet grunnlag?

En ting er å ha sin(e) mening(er) om diverse håndtering av kunder og ansatte etc, men å se blindt forbi alt det positive fordi man selv kanskje har en dårlig erfaring er like ubrukelig som å grine over at det ikke finnes tyngre manualer\hantler.

Det er blinde på begge sider, både i hardcore treningssentere og "hypermoderne" treningssentere. Hvorfor må folk være så svart\hvite ?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Karma Baliba! Å kritisere folk for å tjene penger på butikken sin er like mye jantelov som å henge ut de som er for store og sterke. Å sette krav til utstyr o.l er selvfølgelig helt greit.

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .
    I Just Love The Way You Talk About Me

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg tror nok Stallion i all hovedsak er ute etter å kritisere den sektmentaliteten som ofte er å finne i svært store bedrifter, ikke kapitalismen sin grunnpilar.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Jeg tror nok Stallion i all hovedsak er ute etter å kritisere den sektmentaliteten som ofte er å finne i svært store bedrifter, ikke kapitalismen sin grunnpilar.
    Det er klart, og forsåvidt helt greit, men det er veldig feil grunnlag for å kalle noen for løgnere når de presiserer fakta.

Jeg har sett diverse rutiner selv blitt utført i praksis så og påstå at ting ikke blir gjennomført i praksis blir for dumt.

Ingenting er perfekt nei, det er jeg fullt klar over og noen faller garantert igjennom systemet, men poenget er at det finnes masse rutiner for å beholde kundene. Og selvfølgelig er det pengene som er hovedmotivasjonen som ligger til grunn for drifting av sentrene, noe annet ville jo vært rimelig klønete.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Kjenner da flere som trener på over 50kg som aldri har trøkt hardere varer enn kreatin Men,men. Sånn er det bare. Jeg for min del er glad vi har opp til 70kg på gymmet. Selv om jeg selv ligger på 58kiloene, så er det flott å vite at jeg kan fortsette et stykke opp til før det ikke er "tunge nok" vekter å oppdrive!
    Selv skal jeg nå avgårde og sole "bolekroppen" min, for så å dytte innpå x-antall kalorier foran TV'n i hele kveld.
    Ellers vil jeg bare si riktig god jul til alle sammen, både bolere og ikke-bolere
    <3Fitnessfrøken<3

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Kjenner da flere som trener på over 50kg som aldri har trøkt hardere varer enn kreatin
    Nå trener ikke jeg så mye med hantler, men med 10 år med styrketrening på baken, så håndterer jeg også slike vekter, og jeg vet det er mange andre som også gjør det samme. Å dra en sammenligning med hvor tunge hantler man kan løfte og hva man putter i kroppen er det nok ingen oppegående individer som gjør, da det finnes langt flere faktorer som spiller inn.

Dessverre klarer jeg ikke å utvise særlig stor entusiasme ovenfor komersielle treningssenterkjeder, uansett hvor mange fine handlingsplaner og konsepter som blir fremlagt på papiret. Til det har jeg sett for mye, både fra innsiden og utsiden.

Det som jeg derimot oppgjennom årene har satt stor pris på er kommunikasjon og sosialisering med andre hyggelige mennesker som deler treningsinteresen (kunder og treningskompiser). Det er mulig jeg har vært ekstremt uheldig, men mitt fokus og mitt ønske har alltid vært å hjelpe folk til å bli sterkere, gå ned i vekt, eller andre mål de måtte ha med treningen sin. Når det er en stadig gjenganger at senterledelse er mer opptatt av å få inn flest mulig kunder, fremfor å fokusere og hjelpe dem som de har allerde, og dette er noe som gjentar seg fra senter til senter, samt at lønn er dårlig og arbeidstider er ukurante, og man blir pålagt restriksjoner og retningslinjer fra ledere som selv ikke trener og ikke har forståelse for denne livsstilen, da blir man oppgitt. For min del var det nok etter 7 år og 4 ulike sentre. Kanskje det har noe å gjøre med at jeg er en person som gjerne vil gjøre en positiv forskjell og ikke bare eksistere som brikke i et system.

Andre kan ha andre erfaringer, men jeg fikk nok og forlot det jeg vil karakterisere som en bandittbransje fullstendig, for heller å ta utdannelse og senere starte på nytt i en annen bransje med flere muligheter og større potensiale for egenutvikling og selvrealisering.

Det er rett og slett ikke verdt det å kaste bort tiden hos arbeidsgivere som ikke verdsetter deg som ressurs, bidrar til din egenutvikling, eller har et genuint ønske om å forandre hverdagen til andre mennesker på en positiv måte.

Jeg kunne skrevet en bok om mine erfaringer fra bransjen, men skal la være å legge ut om det.

Kolleger og kunder var som regel svært hyggelig og positive, det var mest ledere som jeg hadde problemer med, og da fortrinnsvis fordi jeg mislikte sterkt å ikke få mulighet til egen kompetanseutvikling, ansvar og innvirkning på egen arbeidshverdag.

Det eneste jeg ser for meg en gang i fremtiden dersom jeg skulle jobbet på et gym igjen var å eie et eget gym, hvor jeg bestemte alt selv. Å jobbe for andre, og spesielt for autoriteter som har ulik filosofi fra meg selv, passer meg veldig dårlig.

Om noen føler seg såret eller blir lei seg for noe jeg skriver på et internettforum, så er det synd for dem. Jeg bryr meg ikke.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    Er mer sånn stepping el. Blir så utrolig provosert av å se på det.. Så er det vel mulig å kalle meg partisk, men jeg synes det er reint tidsbedriv.
    Lettprovosert?? :-D

Det finnes mange rare dyr i arken. Selv synes jeg at gutter som absolutt vil ha 100kgs hantler er en av dem.

Jeg trener løping, gruppetimer, spinn og styrke, og synes det er topp å i det hele tatt være så heldig skapt at man er i stand til å røre på seg. Hvert gang jeg drar fra badstu og dusj på 3T så går jeg innom Statoil for å få min daglige dose "gratis" koffein og da treffer jeg på en fyr der inne som styrer el-stolen sin med munnen. Han skulle nok sikkert gi det meste for å være i stand til å bli med på husmor-trimmen.

Skjønt noen av de søte MILF'ene der slenger på mer vekt på pump-stengene der enn meg og svetter mindre, så man skal ikke alltid skue hunnen på hårene....

BTW, Jeg har like stor respekt for dem som banger store hantler som dem som løper dobbelt så fort som meg som dem som tar dobbelt så mange pushups som meg og dem som er sværere enn meg osv...

Når det er sagt så synes jeg det er feil å beskylde folk for doping p.g.a at de pumper svære vekter. Regner med at jeg går over til stang når de store hantlene blir for lette. Hvis jeg da ikke tar en MILF på hver hånd... :-)
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Men poenget med benkpress med hantler forsvinner jo litt hvis man erstatter det med en stang....

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av edderkoppen Vis post
    De fjernet også manualene over 40 kg på Elixia-senteret jeg trener. Da jeg fortalte at jeg brukte disse manualene på én-arms roing fikk jeg pent beskjed om å ta alternative øvelser som foroverbøyd roing med stang. Hehe.
    Slik er det på det ene gymmet jeg er tilsluttet også - og jeg synes i grunn det svare er godt jeg

Når jeg f.eks trener bryst der og normalt ville kjørt hantelpress, så blir jo 40kg drøyt lett....men det er jo ikke verre enn at en tilpasser seg litt og kjører flyes isteden

Så litt generelt til noe av det over
    I byområder er jo ikke disse begrensningene på Elexia o.l. så mye å bekymre seg for med mindre man er styrkeløfter - en har jo gjerne andre og mer formålstjenlige gym å velge seg til der. Verre er det dersom slikt skjer i områder der en kun har det ene gymet å velge blandt.
    Jeg har selv trent på Elexia, sats o.l. steder og byer rundt om i hele landet, og i grunn aldri vært på et sted der jeg selv har tenkt at her hadde det vært umulig å trene blodseriøst. Sånn dersom en ser bort fra at miljøet for blodseriøs trening ikke er helt til stede.....
    Det har i hvetfall aldri stått på begrensninger i utvalg av utstyr og vekter.

Hadde jeg vært styrkeløfter så hadde jeg nok sett litt anderledes på saken, men de har jo gjerne sine egne lekegrinder å bedrive sitt i, og er vel om mulig enda mer uønskede på Elexia o.l. enn vi som kun gjør dette for å se OK ut på stranda (i egne øyne vel og merke!!)
    NORKOST - yammi!!!!

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Om du klager over vektene på Elixia så må du jo være verdens absolutt sterkeste mann tenker jeg hehe.
    RockyRock

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg har ved flere anledninger blitt fortalt at jeg er uvelkommen på SATS pga min affinitet for benkpress med strikk, kjetting og planke!
    SATS i Bergen sentrum nektet meg faktisk prøvetime uten annen begrunnelse enn at de ikke ville ha meg der.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Der tror jeg policyen er veldig ulik fra senter til senter. På flere SATS jeg kjenner til har i hvertfall kjettingbruk vært null problem

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    På Spenst i Moss (som visstnok er SATS, bare at det heter Spenst i distriktene) ble jeg fortalt at flere hadde blitt utvist for å gaffatape skiver til hantlene. Ingen skulle løfte tyngre enn 32kg nemlig. De hadde dessuten ingen skiver i standardisert diameter, og stengene hadde ikke riller så det var umulig å holde dem i mark og benk. Dette var betjeningen klar over, og det mente de var en god ting.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    På Spenst i Moss (som visstnok er SATS, bare at det heter Spenst i distriktene) ble jeg fortalt at flere hadde blitt utvist for å gaffatape skiver til hantlene. Ingen skulle løfte tyngre enn 32kg nemlig. De hadde dessuten ingen skiver i standardisert diameter, og stengene hadde ikke riller så det var umulig å holde dem i mark og benk. Dette var betjeningen klar over, og det mente de var en god ting.
    Nei fanken.. Der sa du noe.. Alle skivene var pinglestørrelse..Så all vanlig marking blir som deficit mark. For et drittsted jeg har kommet til :P Er ikke sånn på sørlandet!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Hvorfor ikke trene her?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Var der bare 1 uke, så det virket som mye styr å melde seg inn i en klubb til og betale 2000kr for å trene der. Dessuten nekter jeg å trene Dietmar.

Bildet overrasker forresten. Trodde ikke de kom til å være så velutstyrte. Haukelandshallen ser ut som fangehullet i Big Ben i forhold.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg tenkte vel kanskje mer på She-Ra da

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ja, jeg har prøvd å få henne til å trene der. Men hun skal selvsagt heller ikke trene dietmar. Jeg vil ikke at noen skal gjøre henne svakere i benk. Fikk henne opp i 6x55 nå i ferien, fra 2x52. Slipp dietmar til der, så er hun nede i 1x55 om 20 uker.

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Ja, jeg har prøvd å få henne til å trene der. Men hun skal selvsagt heller ikke trene dietmar. Jeg vil ikke at noen skal gjøre henne svakere i benk. Fikk henne opp i 6x55 nå i ferien, fra 2x52. Slipp dietmar til der, så er hun nede i 1x55 om 20 uker.
    Jeg er helt enig. Jeg fatter ikke at MHG, som vanligvis er en relativt oppegående jente, på død og liv skal rote seg borti dietmar. Det eneste argumentet hun har kommet med som taler for dietmar er at en fyr som veier 160 kg og har vært styrkeløfter i 20 år løfter 200 kg i benken og han har trent etter dietmar et par ganger.
    Treningslogg

I love life because what more is there.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ja, jeg så at hun konkluderte at det var 5 - 1 til ham. Han bør ta 320 uten skjorte i det minste. Jeg vet ikke hva disse 6 tingene vi har blitt målt mot hverandre består i, men jeg ser frem til å se om hun oppnår samme fremgang som feks du har gjort, med en raw-total-økning på 125kg på et halvt år.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    55x6 er ikke dårlig. Tar meg snart igjen da

Side 3 av 3 FørsteFørste 123

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg