En veldig god artikkel på 10 sider om noen av bakmennene i doping Norge. De navngir en god håndfull og bl.a Haralds Gym blir satt i et veldig dårlig lys, anbefales! Denne artikkelen finner du i papirutgaven eller du kan kjøpe den i digital utgave.
En veldig god artikkel på 10 sider om noen av bakmennene i doping Norge. De navngir en god håndfull og bl.a Haralds Gym blir satt i et veldig dårlig lys, anbefales! Denne artikkelen finner du i papirutgaven eller du kan kjøpe den i digital utgave.
siden jeg ikke har tilgang til hverken papir eller digital utgave hadde det vært fint om noen skrev av artikkelen og sendte meg den på pm eller mail
Mcbain som har så mye tid til overs på jobb feks ??
pretty please![]()
Fattigluser. JEg synes den var litt rotete å lese på PDF men mulig det er fordi jeg har liten skjerm.
Stor fil så lastet opp her http://christiansk.net/1.pdf
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Haralds gyms as.
Hver gang på jobb, når noen spør som feks i lunchen igår: Hvordan går det på haralds, litt sånn spøkefull tone.
Så sier hun andre, "haha, du trener ikke på haralds?"
Jeg bare: eeh, jo?
Ho: du tuller nå..?
Haralds har fått litt ufortjent rykte, syns det er koselig der![]()
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
jævlig morsomt at DN har brutt loven for å lage denne reportasjen hehe![]()
Blir spennende å se om det blir noe sak der
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
de største kroppsbyggerne bruker kanskje aas for opptil en million kroner i året
hehehehehehehehe....
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jupp
Men ellers interessant lesning.
thx lean, men PDF'n er for stor for at jeg får lastet den ned virker det som..![]()
Gøy med bra internett.. Virker ikke som det hjelper stort at det har kommet på FN listen over ting alle har rett til..
Det er interessant hvor mye kroppsbyggere ser ut til å plage norske journalister, det er veldig personlig for dem og de gir seg aldri.
Skulle ønske en skrivefør kroppsbygger kunne opprette en blogg der han personlig skrev om journalistene og deres liv, hang dem ut med bilde og navn, slik som journalister alltid har gjort med kroppsbyggere.
Finnes det noen som skaper mer fordommer, rasisme, hat, selvmord og ekstreme tilstander enn journalister?
Forresten hva skal kroppsbyggermiljøet gjøre nå, de blir jo fullstendig knust og hvorfor velger de å si at de er motstandere av doping? Stallone har vært prodoping høylytt i media siden 80tallet og er mer populær enn noen gang.
RockyRock
Det er mer interessant at du kommenterer denne artikkelen, uten å sannsynligvis ha lest den.
Den er da på ingen måte rettet noe mer negativt mot kroppsbyggere, annet enn at den nevner at flere kroppsbyggere er innvolvert i dette, noe som er helt korrekt. Det kunne like godt stått "advokaten ...." om det var advokater, men de er nå kroppsbyggere, så jeg ser ikke noe galt i å få frem dette.
Det er som sagt ikke et korstog mot kroppsbyggere i denne artikkelen, og det nevner også husmødre, anleggsarbeidere, torpedoer osv, som mulige brukere av diverse doping.
Poenget med artikkelen er da på ingen måte å snakke nedsettende om kroppsbyggere eller sette dem i dårlig lys. Den fokuserer på de store bakmennene, og de problemene smuglingen medfører. I tillegg til at norsk politi er totalt evneveike, sett i forhold til de danske og svenske på dette området.
At da haralds gym og flere kroppsbyggere blir navngitt og satt i dårlig lys pga dette ser jeg ingenting galt med.
Finnes det en proff som håver inn over en mill i året?
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Denne artikkelen snakker om en utgift på $60 000 i 1997. I 2011-penger er dette $84,818, eller litt i underkant av 500 000 norske.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Mange leser, få skriver, hva mener dere andre?![]()
Jeg er rett og slett likegyldig.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Oppfølgingsartikkel i morgen![]()
@Elonar - Hva mener du sannsynligvis ikke har lest? hva baserer du det på? hvilke problemer medfører smuglingen? Steorider medfører ikke en promille av den totale utgiften alkohol påfører samfunnet, alikevel er det ingen som roper stygge ting til fyllikken som trakasserer jentene på t-banen.
Mens folk tar helt av og roper og skriker ubekvemsord til kroppsbyggere via alle media og spesielt journalister.
RockyRock
Fordi ditt innlegg ikke var relatert til artikkelen?
Det er klart at smugling av steroider for flere milliarder er et stort problem for samfunnet, spesielt ettersom det i samme artikkel kommer frem at det ofte blir solgt og distribuert av de samme som selger narkotika.
Det er ingenting i dette stykket som går ut på å "ta" kroppsbyggere, som du nå har skrevet om i to innlegg. Skal du prate om dette, så benytt en annen tråd, fordi denne artikkelen har ikke noe med det å gjøre. Det går snaut inn på brukerne i det hele tatt. Det går inn på smuglingen, nettverkene, bakmennene og hvordan alt dette foregår. Det eneste som blir nevnt om kroppsbygging er at enkelte av aktørene driver, eller har drevet med kroppsbygging. Hadde du lest artikkelen, så hadde du forstått dette...
Snøscooterturer med testo over svenskegrensen er vel et av de minste samfunnsproblemene vi har i dag. Eneste grunnen til at noen velger å selge begge deler er fordi politikere tvinger handelen til å foregå svart.
.......................................R.I.P..........................................
@Elonar - Det er nok bare du som mener det i denne tråden, selv om du sikkert trodde du skulle få mange med deg ved å ta meg.
Kan du detaljert forklare på hvilken måte det er et samfunnsproblem at noen bruker hormoner?
RockyRock
Har du lest artikkelen nå Rock? Det er litt håpløst å diskutere den saken når du vil diskutere noe helt annet. Hvis du vil starte en debatt hvorvidt kjøp, salg, bruk og produksjon av steroider er et samfunnsproblem eller ikke så er det bedre om du oppretter en ny tråd.
Artikkelen i morgen skulle vel ta for seg hvordan politiet jobber (eller rettere sagt, ikke jobber) med dette...fint om noen får lagt ut den også![]()
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Så vent litt?...altså? Når en navngir Haraldsgym/kroppsbyggere og kommer med MASSIVE påstander om kroppsbyggere i Norge...så vent..vent, det er bare diskusjon om kjøp og salg? ah-ha..jeg trodde det var personangrep, beklager my bad.
Jeg har vært overalt i dette landet og opplevd pågående narkoselgere, til og med hjemmebrentselgere..men jeg har for faen aldri opplevd noen prøve å pushe på meg bol.
Det skal ganske små obersvajoner til for å danne seg et bilde av steorider som relativt harmløse i gatebildet og samfunnet generelt, og jeg tror nok journalisten forstår det like godt, men hva bedre å angripe den gruppen som absolutt ikke har mulighet til å forsvare seg selv.
RockyRock
Men hvorfor skal han forsvare det, hva konkret har Ole Bole gjort mot samfunnet som er så forferdelig?
At den lille journalist har muskelsyke og er sint fordi manusskriptet hans ble avvist og slår seg vrang på bar og blir kastet ut skal da for faen ikke gå utover Ole Bole.
Kanskje vi kan skrive en artikkel om "godene" journalistene har i livet og hva de har forårsaket av alt fra selvmord der en tidligere finansminister skyter seg til å fullstendig ødelegge menneskers liv der de blir stemplet som rasister og overgripere osv.
Men hva har Ole Bole gjort?
RockyRock
Ja selvfølgelig, jeg blir kalt boler svært ofte når jeg f.eks er ute på byen eller her om dagen når jeg var ute og tok noen øl med min treningskamerat som er noen kg tyngre enn meg så ble vi omtrent grillet på baren vi var.
Om du hører de samme kommtarene 100ganger hver gang du skal være sosial, så gjør ikke akkurat den lille mann det lettere når han itillegg skal dikte opp en fantasihistorie som vil gjøre livet vanskeligere på alle måter når det gjelder ditt forhold til fremtidige bekjentskaper.
Jeg har også opplevd at jenter heller øl på meg eller fysisk slår meg med intensjon å ville skade meg, fordi de synes at jeg som en "Ole Bole" fortjener det, uten at jeg engang har sagt noe tilbake, selv etter de har klinket meg i skulderen eller whatever de prøvde på.
Og gudene må vite hvor mange dverger med shortman syndrome som har bråket med meg opp igjennom, fy og faen finnes det noe verre på denne jord enn napelonskomplekset?
Så i et samfunn det er legitimt å straffe meg fysisk fordi jeg liker å være stor og sterk, hva har Ole bole gjort? hva? akkurat hva?
Kan noen fortelle meg hva konkret Ole Bole har gjort mot storsafummet som er så forferdelig? hva har han gjort som gjør at vanlige mennesker ser sitt til å fysisk og verbalt avstraffe ham og drite han ut offentlig?
Har dere noen gang sett en IFBB Kroppsbygger lage kvalm, bråk, ubehag og angripe uskyldige mennesker som følge av sitt steoridebruk i millionklassen?
Men jeg har liksom ikke selv SETT kroppsbyggeren oppfylle journalistens profeti om ubegrenset galskap.
Journalisten forteller eventyr, det reneste eventyr og jeg mener en kanskje burde stille spørsmålstegn ved hvilken hensikt disse eventyrene har?
RockyRock
Artikkelen er på 10sider, der det snakkes masse om selgere på nett, smuglere,storligaer, veien fra kina til sluttkunde og det er i tillegg nevnt endel personer som visstnok er dømt for smugling og salg osv
Ja artikkelen handler om kjøp/bruk/salg av AAS.
Tror du DN hadde latt være å skrive om en av smuglerne om han var skøyteløper og ikke kroppsbygger ?
Eventyr? Hvilke eventyr er det journalisten i dette tilfellet forteller? Saken er om nettverket i Norge som omsetter for milliarder og noen av de som driver med salget er kroppsbyggere. Det er ulovlig å selge så en artikkel som dette er helt legit og rakker ikke ned på noen folkegruppe som jeg kan se.
@NK - Ja det tror jeg.
Det er flere påstander som er renspikket eventyr.
RockyRock
Dagens: DN311011.pdf
EDIT: Kommentar til "Operasjon Gullfugl". Mange av sakene som ble oversendt andre politidistrikt fra Førde politikammer ble henlagt grunnet manglende/dårlig etterforskning og bevis, mye var basert på indiser og antagelser fra politiet sin side. De orket f.eks ikke sjekke opp hva som var reell innkjøpspris for ulike medikamenter for å fastslå fortjeneste, de bare tok en pris ut av ræva.
De største beslagene som ble gjort i den "operasjonen" var i stor grad knyttet til narkotika, og ikke doping. Dette var imidlertid også ting som var udefinert av lovverket. Den saken som dreide seg om det største beslaget i hele operasjonen var basert på kun disse tablettene, politet tapte saken i høyesterett. Dette har ikke kommet frem i media i etterkant![]()
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
Men du elsker jo kroppsbygging og følger jo med på Mr.O?
Du mister jo den gleden om alle byggere ender opp i fengsel ala Sverige?
Om du synes det er en legit story så betyr det jo at du også mener byggere bruker 1mill+ på aas og holder livet i et livsfarlig kriminelt nettverk?
RockyRock
Om det er hva du leste så må du ha lest noe annet en meg. Hvilke faktum er det du bestrider? At dette nettverket finnes? At det er kroppsbyggere blant selgerne? Jeg aner ikke hva de værste gutta bruker i året på ulovlige midler, men da dette ofte innebærer steroider, vekst, insulin, amfetamin og andre narkotika så høres ikke 1 mill ut som noe voldsomt tall.
Herregud Rock, skjerp deg... Selv om noen svarer deg uten å være 110% enig med deg i et hvert tilfelle, så er de ikke ute etter å ta deg. Det er ingen som har til hensikt i å hakke på deg, bare fordi de ikke alltid er enige med deg. Jeg aner ikke hvor du får det fra, at samme hva det er, så er det noen som er ute etter å ta deg, hakke på deg, latterliggjøre deg eller på en annen måte sverte deg.
Som både veggiss og MHG sier, så har det du prøver å diskutere ingen ting med artikkelen å gjøre, og det er derfor jeg reagerer og spør om du har lest artikkelen. Hadde du lest artikkelen, så hadde du forstått at det står minimalt om kroppsbygging, og det er da vitterlig ikke det denne saken handler om. Den nevner enkelte kroppsbyggere som enkelte bakmenn, men det står ikke "xxx PÅ HARALDS GYM ER ET SATANS AVSKUMM SOM BRUKER ANABOLE STEROIDER OG SPYR UT VOLD OG FAENSSKAP FORDI HAN ER BODYBUILDER, SÅ HAN FORTJENER Å BLI SPYTTET PÅ", det står rett og slett for å beskrive hva de enkelte driver med.
Det nevnes også at industriarbeidere, husmødre, ungdom osv er bruker av dette...
Er det ikke flere som synes denne artikkelserien STINKER bestillingsverk?
Utdyp?
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Jeg koste meg med artikkelen!
Til og med denne mannen ble nevnt ved navn: Danner borgervern mot voldtektsforbrytere - nyheter - Dagbladet.no
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.