Side 1 av 4 1234 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 152

Tråd: Kjøp Dagens Næringsliv i dag! Stor sak om doping i Norge

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Kjøp Dagens Næringsliv i dag! Stor sak om doping i Norge

En veldig god artikkel på 10 sider om noen av bakmennene i doping Norge. De navngir en god håndfull og bl.a Haralds Gym blir satt i et veldig dårlig lys, anbefales! Denne artikkelen finner du i papirutgaven eller du kan kjøpe den i digital utgave.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    siden jeg ikke har tilgang til hverken papir eller digital utgave hadde det vært fint om noen skrev av artikkelen og sendte meg den på pm eller mail

Mcbain som har så mye tid til overs på jobb feks ??

pretty please

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Jeg skal donere karma til den som gjør det
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Fattigluser. JEg synes den var litt rotete å lese på PDF men mulig det er fordi jeg har liten skjerm.

Stor fil så lastet opp her http://christiansk.net/1.pdf
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Haralds gyms as.
    Hver gang på jobb, når noen spør som feks i lunchen igår: Hvordan går det på haralds, litt sånn spøkefull tone.
    Så sier hun andre, "haha, du trener ikke på haralds?"
    Jeg bare: eeh, jo?
    Ho: du tuller nå..?

Haralds har fått litt ufortjent rykte, syns det er koselig der
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jævlig morsomt at DN har brutt loven for å lage denne reportasjen hehe

Blir spennende å se om det blir noe sak der
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    de største kroppsbyggerne bruker kanskje aas for opptil en million kroner i året

hehehehehehehehe....
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Bronse Member John Irohn sin avatar
    Ble medlem
    01-2011
    Alder
    47
    Skremmede lesning ja.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    jævlig morsomt at DN har brutt loven for å lage denne reportasjen hehe

Blir spennende å se om det blir noe sak der
    Hvilken lov?
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Hvilken lov?
    Loven mot å kjøpe bol regner jeg med.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Jupp

Men ellers interessant lesning.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    thx lean, men PDF'n er for stor for at jeg får lastet den ned virker det som..

Gøy med bra internett.. Virker ikke som det hjelper stort at det har kommet på FN listen over ting alle har rett til..

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Loven mot å kjøpe bol regner jeg med.
    Aha! Men det er ikke ulovlig for en journalist, under gitte omstendigheter.
    You ran a marathon? That's cute …

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det er interessant hvor mye kroppsbyggere ser ut til å plage norske journalister, det er veldig personlig for dem og de gir seg aldri.

Skulle ønske en skrivefør kroppsbygger kunne opprette en blogg der han personlig skrev om journalistene og deres liv, hang dem ut med bilde og navn, slik som journalister alltid har gjort med kroppsbyggere.

Finnes det noen som skaper mer fordommer, rasisme, hat, selvmord og ekstreme tilstander enn journalister?

Forresten hva skal kroppsbyggermiljøet gjøre nå, de blir jo fullstendig knust og hvorfor velger de å si at de er motstandere av doping? Stallone har vært prodoping høylytt i media siden 80tallet og er mer populær enn noen gang.
    RockyRock

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    de største kroppsbyggerne bruker kanskje aas for opptil en million kroner i året

hehehehehehehehe....
    Er dette tallet overdrevet for en proffbygger når man legger sammen utgifter til steroider, veksthormoner og alt annet knask i tillegg til all den medisinske behandlingen som skal til for å holde bivirkningene unna?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Det er interessant hvor mye kroppsbyggere ser ut til å plage norske journalister, det er veldig personlig for dem og de gir seg aldri.

Skulle ønske en skrivefør kroppsbygger kunne opprette en blogg der han personlig skrev om journalistene og deres liv, hang dem ut med bilde og navn, slik som journalister alltid har gjort med kroppsbyggere.

Finnes det noen som skaper mer fordommer, rasisme, hat, selvmord og ekstreme tilstander enn journalister?

Forresten hva skal kroppsbyggermiljøet gjøre nå, de blir jo fullstendig knust og hvorfor velger de å si at de er motstandere av doping? Stallone har vært prodoping høylytt i media siden 80tallet og er mer populær enn noen gang.
    Det er mer interessant at du kommenterer denne artikkelen, uten å sannsynligvis ha lest den.
    Den er da på ingen måte rettet noe mer negativt mot kroppsbyggere, annet enn at den nevner at flere kroppsbyggere er innvolvert i dette, noe som er helt korrekt. Det kunne like godt stått "advokaten ...." om det var advokater, men de er nå kroppsbyggere, så jeg ser ikke noe galt i å få frem dette.
    Det er som sagt ikke et korstog mot kroppsbyggere i denne artikkelen, og det nevner også husmødre, anleggsarbeidere, torpedoer osv, som mulige brukere av diverse doping.

Poenget med artikkelen er da på ingen måte å snakke nedsettende om kroppsbyggere eller sette dem i dårlig lys. Den fokuserer på de store bakmennene, og de problemene smuglingen medfører. I tillegg til at norsk politi er totalt evneveike, sett i forhold til de danske og svenske på dette området.

At da haralds gym og flere kroppsbyggere blir navngitt og satt i dårlig lys pga dette ser jeg ingenting galt med.
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Finnes det en proff som håver inn over en mill i året?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Denne artikkelen snakker om en utgift på $60 000 i 1997. I 2011-penger er dette $84,818, eller litt i underkant av 500 000 norske.

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Jeg vil tro toppen i Mr. Olympia tjener rimelig fett på diverse opptredener, reklame osv.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Mange leser, få skriver, hva mener dere andre?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Det er vel som regel sikkert ikke proffene som bruker mest penger på bol og de som bruker så mye tyr vel ofte til salg for å kunne opprettholde sitt eget forbruk.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg er rett og slett likegyldig.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Oppfølgingsartikkel i morgen

Ble medlem
    10-2002
    @Elonar - Hva mener du sannsynligvis ikke har lest? hva baserer du det på? hvilke problemer medfører smuglingen? Steorider medfører ikke en promille av den totale utgiften alkohol påfører samfunnet, alikevel er det ingen som roper stygge ting til fyllikken som trakasserer jentene på t-banen.
    Mens folk tar helt av og roper og skriker ubekvemsord til kroppsbyggere via alle media og spesielt journalister.
    RockyRock

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Fordi ditt innlegg ikke var relatert til artikkelen?
    Det er klart at smugling av steroider for flere milliarder er et stort problem for samfunnet, spesielt ettersom det i samme artikkel kommer frem at det ofte blir solgt og distribuert av de samme som selger narkotika.

Det er ingenting i dette stykket som går ut på å "ta" kroppsbyggere, som du nå har skrevet om i to innlegg. Skal du prate om dette, så benytt en annen tråd, fordi denne artikkelen har ikke noe med det å gjøre. Det går snaut inn på brukerne i det hele tatt. Det går inn på smuglingen, nettverkene, bakmennene og hvordan alt dette foregår. Det eneste som blir nevnt om kroppsbygging er at enkelte av aktørene driver, eller har drevet med kroppsbygging. Hadde du lest artikkelen, så hadde du forstått dette...

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Snøscooterturer med testo over svenskegrensen er vel et av de minste samfunnsproblemene vi har i dag. Eneste grunnen til at noen velger å selge begge deler er fordi politikere tvinger handelen til å foregå svart.
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Så du mener et undergrunnsnettverk som omsetter for flere milliarder i året ikke er et samfunnsproblem?

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elonar Vis post
    Så du mener et undergrunnsnettverk som omsetter for flere milliarder i året ikke er et samfunnsproblem?
    I dette tilfellet, ja. Det er i utgangspunktet en ganske uskyldig handelsvare som gjennom politikerintervensjon har blitt skittent - men fortsatt ikke noe samfunnsproblem av betydning.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Er dette tallet overdrevet for en proffbygger når man legger sammen utgifter til steroider, veksthormoner og alt annet knask i tillegg til all den medisinske behandlingen som skal til for å holde bivirkningene unna?
    jeg er profesjonell kropps bygger og jeg bruker ikke 1 million...

Ble medlem
    10-2002
    @Elonar - Det er nok bare du som mener det i denne tråden, selv om du sikkert trodde du skulle få mange med deg ved å ta meg.

Kan du detaljert forklare på hvilken måte det er et samfunnsproblem at noen bruker hormoner?
    RockyRock

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Har du lest artikkelen nå Rock? Det er litt håpløst å diskutere den saken når du vil diskutere noe helt annet. Hvis du vil starte en debatt hvorvidt kjøp, salg, bruk og produksjon av steroider er et samfunnsproblem eller ikke så er det bedre om du oppretter en ny tråd.

Artikkelen i morgen skulle vel ta for seg hvordan politiet jobber (eller rettere sagt, ikke jobber) med dette...fint om noen får lagt ut den også
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    @Elonar - Det er nok bare du som mener det i denne tråden, selv om du sikkert trodde du skulle få mange med deg ved å ta meg.
    Det er ingen som er ute etter å "ta" deg, diskusjonen som du prøver å starte har bare ingen verdens ting med artikkelens innhold å gjøre.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post

oh yess... og skal man pirke er vell strengt tatt ikke veksthormoner et steroid

Ble medlem
    10-2002
    Så vent litt?...altså? Når en navngir Haraldsgym/kroppsbyggere og kommer med MASSIVE påstander om kroppsbyggere i Norge...så vent..vent, det er bare diskusjon om kjøp og salg? ah-ha..jeg trodde det var personangrep, beklager my bad.

Jeg har vært overalt i dette landet og opplevd pågående narkoselgere, til og med hjemmebrentselgere..men jeg har for faen aldri opplevd noen prøve å pushe på meg bol.

Det skal ganske små obersvajoner til for å danne seg et bilde av steorider som relativt harmløse i gatebildet og samfunnet generelt, og jeg tror nok journalisten forstår det like godt, men hva bedre å angripe den gruppen som absolutt ikke har mulighet til å forsvare seg selv.
    RockyRock

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    men hva bedre å angripe den gruppen som absolutt ikke har mulighet til å forsvare seg selv.
    Er ingenting i veien for at Ole Boler står frem i avisen og forsvarer steroidebruken sin, problemet er jo at han ikke har baller (pun intended) til å gjøre det.

Ble medlem
    10-2002
    Men hvorfor skal han forsvare det, hva konkret har Ole Bole gjort mot samfunnet som er så forferdelig?

At den lille journalist har muskelsyke og er sint fordi manusskriptet hans ble avvist og slår seg vrang på bar og blir kastet ut skal da for faen ikke gå utover Ole Bole.

Kanskje vi kan skrive en artikkel om "godene" journalistene har i livet og hva de har forårsaket av alt fra selvmord der en tidligere finansminister skyter seg til å fullstendig ødelegge menneskers liv der de blir stemplet som rasister og overgripere osv.

Men hva har Ole Bole gjort?
    RockyRock

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Men hvorfor skal han forsvare det
    Hvis man føler seg såret og tråkket på så er det naturlig å forsvare seg mot påstandene som blir fremlagt. Forutsatt at man har noe forsvar...

Ble medlem
    10-2002
    Ja selvfølgelig, jeg blir kalt boler svært ofte når jeg f.eks er ute på byen eller her om dagen når jeg var ute og tok noen øl med min treningskamerat som er noen kg tyngre enn meg så ble vi omtrent grillet på baren vi var.

Om du hører de samme kommtarene 100ganger hver gang du skal være sosial, så gjør ikke akkurat den lille mann det lettere når han itillegg skal dikte opp en fantasihistorie som vil gjøre livet vanskeligere på alle måter når det gjelder ditt forhold til fremtidige bekjentskaper.

Jeg har også opplevd at jenter heller øl på meg eller fysisk slår meg med intensjon å ville skade meg, fordi de synes at jeg som en "Ole Bole" fortjener det, uten at jeg engang har sagt noe tilbake, selv etter de har klinket meg i skulderen eller whatever de prøvde på.
    Og gudene må vite hvor mange dverger med shortman syndrome som har bråket med meg opp igjennom, fy og faen finnes det noe verre på denne jord enn napelonskomplekset?

Så i et samfunn det er legitimt å straffe meg fysisk fordi jeg liker å være stor og sterk, hva har Ole bole gjort? hva? akkurat hva?
    Kan noen fortelle meg hva konkret Ole Bole har gjort mot storsafummet som er så forferdelig? hva har han gjort som gjør at vanlige mennesker ser sitt til å fysisk og verbalt avstraffe ham og drite han ut offentlig?

Har dere noen gang sett en IFBB Kroppsbygger lage kvalm, bråk, ubehag og angripe uskyldige mennesker som følge av sitt steoridebruk i millionklassen?
    Men jeg har liksom ikke selv SETT kroppsbyggeren oppfylle journalistens profeti om ubegrenset galskap.

Journalisten forteller eventyr, det reneste eventyr og jeg mener en kanskje burde stille spørsmålstegn ved hvilken hensikt disse eventyrene har?
    RockyRock

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Så vent litt?...altså? Når en navngir Haraldsgym/kroppsbyggere og kommer med MASSIVE påstander om kroppsbyggere i Norge...så vent..vent, det er bare diskusjon om kjøp og salg?
    Artikkelen er på 10sider, der det snakkes masse om selgere på nett, smuglere,storligaer, veien fra kina til sluttkunde og det er i tillegg nevnt endel personer som visstnok er dømt for smugling og salg osv
    Ja artikkelen handler om kjøp/bruk/salg av AAS.

Tror du DN hadde latt være å skrive om en av smuglerne om han var skøyteløper og ikke kroppsbygger ?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Eventyr? Hvilke eventyr er det journalisten i dette tilfellet forteller? Saken er om nettverket i Norge som omsetter for milliarder og noen av de som driver med salget er kroppsbyggere. Det er ulovlig å selge så en artikkel som dette er helt legit og rakker ikke ned på noen folkegruppe som jeg kan se.

Ble medlem
    10-2002
    @NK - Ja det tror jeg.

Det er flere påstander som er renspikket eventyr.
    RockyRock

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Dagens: DN311011.pdf

EDIT: Kommentar til "Operasjon Gullfugl". Mange av sakene som ble oversendt andre politidistrikt fra Førde politikammer ble henlagt grunnet manglende/dårlig etterforskning og bevis, mye var basert på indiser og antagelser fra politiet sin side. De orket f.eks ikke sjekke opp hva som var reell innkjøpspris for ulike medikamenter for å fastslå fortjeneste, de bare tok en pris ut av ræva.

De største beslagene som ble gjort i den "operasjonen" var i stor grad knyttet til narkotika, og ikke doping. Dette var imidlertid også ting som var udefinert av lovverket. Den saken som dreide seg om det største beslaget i hele operasjonen var basert på kun disse tablettene, politet tapte saken i høyesterett. Dette har ikke kommet frem i media i etterkant
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    @NK - Ja det tror jeg.

Det er flere påstander som er renspikket eventyr.
    Bevisbyrden er på deg til å forklare hva disse eventyrene er siden vi andre ikke oppfatter hva de er. Så om du ønsker en diskusjon så må du fortelle oss hva du mener.

Ble medlem
    10-2002
    Men du elsker jo kroppsbygging og følger jo med på Mr.O?
    Du mister jo den gleden om alle byggere ender opp i fengsel ala Sverige?
    Om du synes det er en legit story så betyr det jo at du også mener byggere bruker 1mill+ på aas og holder livet i et livsfarlig kriminelt nettverk?
    RockyRock

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Om det er hva du leste så må du ha lest noe annet en meg. Hvilke faktum er det du bestrider? At dette nettverket finnes? At det er kroppsbyggere blant selgerne? Jeg aner ikke hva de værste gutta bruker i året på ulovlige midler, men da dette ofte innebærer steroider, vekst, insulin, amfetamin og andre narkotika så høres ikke 1 mill ut som noe voldsomt tall.

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Herregud Rock, skjerp deg... Selv om noen svarer deg uten å være 110% enig med deg i et hvert tilfelle, så er de ikke ute etter å ta deg. Det er ingen som har til hensikt i å hakke på deg, bare fordi de ikke alltid er enige med deg. Jeg aner ikke hvor du får det fra, at samme hva det er, så er det noen som er ute etter å ta deg, hakke på deg, latterliggjøre deg eller på en annen måte sverte deg.

Som både veggiss og MHG sier, så har det du prøver å diskutere ingen ting med artikkelen å gjøre, og det er derfor jeg reagerer og spør om du har lest artikkelen. Hadde du lest artikkelen, så hadde du forstått at det står minimalt om kroppsbygging, og det er da vitterlig ikke det denne saken handler om. Den nevner enkelte kroppsbyggere som enkelte bakmenn, men det står ikke "xxx PÅ HARALDS GYM ER ET SATANS AVSKUMM SOM BRUKER ANABOLE STEROIDER OG SPYR UT VOLD OG FAENSSKAP FORDI HAN ER BODYBUILDER, SÅ HAN FORTJENER Å BLI SPYTTET PÅ", det står rett og slett for å beskrive hva de enkelte driver med.
    Det nevnes også at industriarbeidere, husmødre, ungdom osv er bruker av dette...

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Er det ikke flere som synes denne artikkelserien STINKER bestillingsverk?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Utdyp?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg koste meg med artikkelen!

Til og med denne mannen ble nevnt ved navn: Danner borgervern mot voldtektsforbrytere - nyheter - Dagbladet.no
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Er det ikke flere som synes denne artikkelserien STINKER bestillingsverk?
    Tror egentlig ikke det. DN har for vane å ha slike lange gravende artikler på lørdager.
    http://www.dingsekongen.no

Side 1 av 4 1234 SisteSiste

Lignende tråder

1. Proteinfabrikken i Dagens Næringsliv
    By Kjekkas in forum OT
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 01-11-11, 21:08
  2. En stor kar!
    By HITFrank in forum Utøvere
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 19-01-07, 10:41
  3. Stor styrkeforskjell :(