Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Ny debatt om kriminalisering av AAS igjen

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Ny debatt om kriminalisering av AAS igjen

Kanskje det denne gangen kommer en endring i lovverket ?

Kriminell atferd og anabole steroider - kultur - Dagbladet.no

Det er imidlertid vanskelig å skille kausalitet (AAS-misbruk forårsaker vold) fra tilfeldige sammenhenger (AAS-misbrukere er i utgangspunktet mer voldelige). Dette kan utelukkes ved såkalte randomiserte kontrollerte studier (RCT) som ofte anses som gullstandarden for vitenskapelig dokumentasjon. Det er imidlertid etisk umulig å utføre RCTer med reelle brukerdoser, da disse anses farlige, og dermed ingen endelig avklarende RCT-undersøkelser vi kan vente på.

Dokumentasjonen har imidlertid vært ansett som god nok i Sverige, som kriminaliserte bruk av AAS i 1999. Stortinget avslo dette i 2004 og konkluderte at «det finnes ikke tilstrekkelig vitenskapelig dokumentasjon for å kunne si at det foreligger en årsaksmessig sammenheng mellom bruk av AAS og aggresjon/vold».

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er jo ikke overraskende at dette temaet blir tatt opp til diskusjon. Media og Norge generellt leter febrilsk etter noe som kan forklare hvorfor en person klarte å utføre noe så forferdelig som det Breivik gjorde. Både AAS og videospill får gjennomgå fordi dette er ting som folk KAN fortstå og KAN rette pekefingeren mot. Om det vil føre til noe forandring i lovgiving stiller jeg meg tvilsom til.

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Kriminell atferd og anabole steroider - kultur - Dagbladet.no

Er det fitnessprat i sitt gamle design som "henges ut" på bildet der?

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    er nok best å gjøre det forbudt, da vil nok ingen nye brukere rekrutteres, og de som allerede bruker vil slutte
    akkurat som folk ville sluttet med røyk om det ble forbudt.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg har hatt endel ubehagelige episoder med mosjonister og syklister når jeg har luftet min søsters hund på Bjølsen i Oslo.

Men jeg kan aldri huske å sett en kroppsbygger slå seg vrang offentlig, selv om jeg har sett mange "vanlige" mennesker gjøre det de kan og litt til for å provosere dem.
    Det er vel det en vil når en roper skjellsord til noen om deres kropp på åpen gate?

Det er ikke kroppsbyggere som sparker etter hunden, kjører meg ned så jeg får kjøttsår i låret eller kjører i handleposen min.

I vinter kjørte aftenposten en artikkelserie om konflikter i marka med hundeluftere og skigåere i sentrum, da var det snakk om familiefedre og mødre som stikker hundeeiere med skistaver og lignende.

Tidligere i sommer skrev aftenposten om syklister som kjørte ned barn på sognsvann og daglige rapporter om konflikter mellom de som bruker den delen av Oslomarka.

Jeg kjenner ingen kroppsbyggere, uansett hvor mye steorider de bruker, som vil noen gang sykle ned et lite barn eller dunke meg i hodet med en skistav fordi jeg stod i nærheten av skistråkket de bruker.

Norske menn, spesielt akademikere føler seg voldsomt truet av menn med store muskler.
    De virker nesten sykelig opptatt av å forsvare seg mot dem gjennom B-journalisme, dårlig sensasjonlisme og andre elendige kilder.

Den lille sårbare journalist kjemper med nebb og klør på vegne av det trygge hvite politisk korrekte akademika mot den moderne cro magnum, den store trussel og anti krist.
    Når alle vet innerst inne at journalisten som folk flest mener det samme som ABB, journalisten har ikke akkurat jobbet på spreng for å renvaske muslimer i media eller jobbet for et nøytralt journalistorgan, han har ridd den røde bølge siden det medfører seksuell oppmerksomhet fra unge studinner og trygghet i form av jobb.
    Nå har han enda en grunn til å ta kroppsbyggere i den størst gavepakken han noen gang har mottatt, noe som sikrer hans jobb som skribent i flere månder fremover... ABB.
    ABB betyr penger inn på kontoen for journalister, itilegg kan de fremme sitt eget navn, sin påtatte medynk med ofrene som de neppe lar være ifred med henvendelser døgnet rundt og jeg ser heller ikke for meg at de lar ofrene begrave sine kjære ifred uten å ta bilder og snike seg inn på et svært privat rituale mellom de næreste, begravelsen av et familiemedlem.

Så den lille mann fra akademika får nok en fin vinter, penger i posen og han fortsette å stikke hundeiere i baken med skistaven mens han godter seg over enda et stikk til mannen med de altfor farlige musklene.
    RockyRock

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    bra post Rock! mange gode poeng.
    jeg har aldri sett en person som man tydelig kan se har brukt litt gå berserk. har riktignok sett en del tynninger som har kjørt en kur eller 2 som har vært helt klin kokos, men de har også vært påvirket av alkohol og/eller narkotika
    men som du sier Rock, tror ikke det finnes mange eksempler på bolere som har vært utagerende i nykter tilstand, men det finns mange eksempler på rene folk som har gjort det!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Nå er jo poenget uansett at han tok steroider FORDI han skulle begå et terrorangrep, ikke at hans steroidebruk resulterte i et terrorangrep.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Det står bare til å bevise at hans til nå påståtte intelligens, og tilsynelatende kompetanse på området trening og legemidler nå begynner å synes likeverdig med mannen i gata...

Jeg skjønte med en gang jeg begynte å lese manifestet at han har henta MYE info på steroider.net... Nei nei nei...
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    bra post Rock! mange gode poeng.
    jeg har aldri sett en person som man tydelig kan se har brukt litt gå berserk. har riktignok sett en del tynninger som har kjørt en kur eller 2 som har vært helt klin kokos, men de har også vært påvirket av alkohol og/eller narkotika
    men som du sier Rock, tror ikke det finnes mange eksempler på bolere som har vært utagerende i nykter tilstand, men det finns mange eksempler på rene folk som har gjort det!
    Din observasjon stemmer bra med hva jeg har opplevd i døra gjennom årene, enten det har vært bygd eller by.

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Jeg tror det er en gylden middelvei, folk her inne har en tendens til å bagatellisere bruk av aas som ufarlig for humør,sinnstilstand osv.
    Store humørsvingninger når det er hormon ubalanse ser man jo tydelig hos kvinner med coctail av p-piller og alko,hehe!

Media på sin side driver et terrorisering forsøk for å absolutt framstille aas som sidestilt med narkotika og at man blir voldeligere en enn terminator.

Personelig tror jeg bruk av aas fører til at ENKELTE har lettere for å prøve/bruke narko og kanskje havner i bråk.

Hvis jeg ser på min omgangskrets så er det ikke helgefyll/pizza spiserne som har vært i buret, det er nok flere av de som man møter på gymmet...
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Nå er jo poenget uansett at han tok steroider FORDI han skulle begå et terrorangrep, ikke at hans steroidebruk resulterte i et terrorangrep.
    Han hadde drevet med kroppsbygging siden ungdomsskolen. Og han hadde vært veldig utseendefiksert siden starten av.. Så det er vel ikke så veldig utenkelig at han hadde hatt flere kurer oppover åra.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Frister for min del å prøve bare for å bevise/motbevise agressivitetsnivået. Har rimelig lang lunte selv så tror folk rundt meg hadde merket det ganske fort om jeg skulle brått fått kort lunte.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Frister for min del å prøve bare for å bevise/motbevise agressivitetsnivået. Har rimelig lang lunte selv så tror folk rundt meg hadde merket det ganske fort om jeg skulle brått fått kort lunte.
    Folk reagerer nok forskjellig, noen ingenting, noen litt, noen mye og noen placebo.
    Hvis du i utgangspunktet er en rolig kar så vil nok ikke et par kurer gjøre deg til tasmainian devil
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av ANARKI 99 Vis post
    Folk reagerer nok forskjellig, noen ingenting, noen litt, noen mye og noen placebo.
    Hvis du i utgangspunktet er en rolig kar så vil nok ikke et par kurer gjøre deg til tasmainian devil
    Jeg fikk en gang en forklaring på dette av en av gamlegutta, han gjorde rede for de eventuelle psykiske bivirkninger på følgende måte: "Du blir mer av det du er, er du snill blir du snillere osv." Sitat slutt.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Jeg fikk en gang en forklaring på dette av en av gamlegutta, han gjorde rede for de eventuelle psykiske bivirkninger på følgende måte: "Du blir mer av det du er, er du snill blir du snillere osv." Sitat slutt.
    Det er lett å si seg enig i. Større muskler og mer testo gir selvtilliten mange trenger for å bli utvendig den de allerede er innvendig.

Lignende tråder

1. Kjør debatt
    By Premutos in forum Kosttilskudd
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 07-07-09, 06:17
  2. En eksistensiell debatt
    By Arralou in forum OT
    Svar: 81
    Nyeste innlegg: 20-08-08, 16:13
  3. Svar: 5
    Nyeste innlegg: 27-04-08, 19:29
  4. Debatt!