Fitnessprat.no  
Gammel 18-06-2005, 08:59   #1
Yngwie
Gold Member

Yngwie sin avatar

Medlem siden: 11-2004
Alder: 22
Yngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alle
DC om intensitet

DC om intensitet
Av DC, Oversatt av HST

©FITNESSPRAT

Hei, folkens, la oss slutte å tulle. Jeg har enda til overs å se en mann ta en sammensatt 20 reps quadriceps øvelse I EKTE DC TRENINGSINTENSITET som neste dag ikke følte at han hadde blitt kjørt på av en buss. Så beklager for at jeg er brysk nå, men dere som ikke kjenner noe neste dag burde ikke engang være på dette forumet, for jeg sier dere; Dere har ikke det som kreves for å gjøre dette riktig.

Jeg har trent nok folk til å vite hvem som gjør dette ordentlig og hvem som ikke. Bare det at du sier "Jeg gjorde mitt 20reps set" sier meg noe - Om du virkelig tøyde grensene ville du sagt noe som "Jeg prøvde på 20reps set i går, men kom bare til 18reps, FORDI DET VAR SÅ JÆVLA TUNGT!

For bare 2 år siden var det bare hardcore folk som trente DC, og nå ser det ut til å være en hel gjeng med "Hey, folkens! La oss prøve oss på DC for det ser ut til å virke for alle andre" pysete idioter som trener det.

JEG ER HER FOR Å SI DRITTEN TIL DERE FOR JEG VIL IKKE LA DET SKJE. GÅ OG LEGG PÅ ALT AV VEKTER DU HAR OG TA DE TYNGSTE 10 REPETISJONENE DU NOEN GANG HAR GJORT I KNEBØY. Deretter tar du samme vekten, OG DET BRYR MEG IKKE EN DRITT OM HVORDAN DU GJØR DET, OM DU DØR MENS DU GJØR DET, ELLER OM DU MÅ TA 20 PUST (MED STANGA PÅ RYGGEN) MELLOM HVER REPETISJON FRA 11 TIL 20, MEN DU FINNER NOK UT ET MÅTE Å TA 20 REPETISJONER, OG OM DU KOMMER TIL MEG DAGEN ETTER OG SIER "HEI, JEG KJENNER FORTSATT IKKE NOE" - Da slutter jeg.

oversetter: Ikke prøv på dette alene uten noen form for sikring eller en spotter. This is dangerous!

Sist endret av Yngwie : 20-06-2005 kl 18:31
Offline:   Svar med sitat
Gammel 18-06-2005, 09:35   #2
Stripie
Tre-stjerners bruker

Medlem siden: 01-2004
Sted: Drammen
Alder: 26
Stripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt avStripie har mye å være stolt av
Widowmaker settet er helt ekstremt. Pass på å ikke stå alene, og ha spybøtta klar. DEt er som han skriver over her, klarer du de 20 repetisjonene sånn ganske greit, så har du vært for snill mot deg selv. De vektene var tydeligvis for lette, så når du først var i gang skulle du egentlig ha klart å presset ut noen rep til.

Og her er det ass to the grass som gjelder. Ikkeno 90 graders bøy, men ræva skal stoppe på anklene.

Jeg så litt for mye stjerner en gang etter rep nr 18, så jeg mistet balansen og tryna frem i knebøystativet. Det gikk heldigvis bra... hehe.

Og fy faen og de låra mine var såre dagene etterpå!!
Gammel 18-06-2005, 09:37   #3
Yngwie
Gold Member

Yngwie sin avatar

Medlem siden: 11-2004
Yngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alleYngwie er et navn kjent av alle
Må se om jeg får mekket meg knebøyrack, så jeg og kan kjøre widowmaker på en sikker måte!
Gammel 31-07-2005, 14:40   #4
Foreign Kid
Hobbymosjonist

Medlem siden: 05-2005
Sted: Bodø!
Alder: 23
Foreign Kid is on a distinguished road
Send en melding via AIM til Foreign Kid
En liten ting når det er snakk om widowmaker:
For en stund tilbake sa DC at man kunne gjøre første-settet (4-8reps) som vanlig knebøy og så widowmaker i legpress-maskin(eller cybex, whatever), men han rettet innlegged mest til store folk. Jeg er ikke spesielt stor, men jeg får JÆVLIGE PUSTEPROBLEMER fra midt i widowmaker settet uansett. Tviler på at jeg bare kan bite meg i det, men ville andre sett på det som 'ok' å gi opp slik? Altså å gå over til maskin?

Edit: Har egentlig ikke dårlig kondis eller noe, så vet ikke hva dette kommer av :I
Gammel 31-07-2005, 15:26   #5
Big Boy
Yes yes yes Im your daddy

Big Boy sin avatar

Medlem siden: 12-2002
Sted: Bergen
Big Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuber
Jeg har selv hatt de pusteproblemmene(hyperventilert) inkludert at beina ristet som et aspeløv.. Det er bare noe du må bite i deg det går over med tiden.

TEAM BODYTECH
Gammel 01-08-2005, 15:17   #6
Foreign Kid
Hobbymosjonist

Medlem siden: 05-2005
Sted: Bodø!
Alder: 23
Foreign Kid is on a distinguished road
Send en melding via AIM til Foreign Kid
Takk :|
Gammel 02-11-2005, 10:03   #7
celius
Nytt medlem

Medlem siden: 10-2003
Alder: 26
celius is on a distinguished road
den widowmakeren er det værste med dc?
Gammel 02-11-2005, 10:09   #8
MrMuscle
Administrator

MrMuscle sin avatar

Medlem siden: 03-2002
Sted: Tønsberg
Alder: 31
MrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuber
Send en melding via MSN til MrMuscle
Sitat:
Opprinnelig skrevet av celius
Nja, den er fæl. Men jeg syns leggtreningen er det absolutt værste.
Gammel 02-11-2005, 10:10   #9
Big Boy
Yes yes yes Im your daddy

Big Boy sin avatar

Medlem siden: 12-2002
Sted: Bergen
Big Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuberBig Boy superduperuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Nja, den er fæl. Men jeg syns leggtreningen er det absolutt værste.
Agree, etter 3-4min med leggtrenings vil jeg skyte meg til tider

TEAM BODYTECH
Gammel 02-11-2005, 12:47   #10
Stålballa
Den anale hevneren

Stålballa sin avatar

Medlem siden: 05-2003
Stålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuberStålballa elefantastiskuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av celius

Det er en grunn til at jeg ikke trener DC for tiden og det er widowmakeren. Sist gang jeg trente DC og kjørte widowmakeren i benpressen var jeg alltid redd for at noe skulle gå galt mtp tung vekt og de elendige knærne mine
Gammel 06-03-2006, 08:36   #11
AxMataz
Sterk som 1 ørn!

AxMataz sin avatar

Medlem siden: 07-2004
Sted: Oslo
Alder: 29
AxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuberAxMataz elefantastiskuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av HST
Jeg har trent nok folk til å vite hvem som gjør dette ordentlig og hvem som ikke. Bare det at du sier "Jeg gjorde mitt 20reps set" sier meg noe - Om du virkelig tøyde grensene ville du sagt noe som "Jeg prøvde på 20reps set i går, men kom bare til 18reps, FORDI DET VAR SÅ JÆVLA TUNGT!
Hah, og jeg som var flau over at jeg måtte gi meg etter 17 reps på benpressen en gang, fordi jeg holdt på å svime av og begynne å grine, men så var det akkurat sånn det skulle være.

-Superchick
Gammel 06-03-2006, 10:31   #12
MrMuscle
Administrator

MrMuscle sin avatar

Medlem siden: 03-2002
Sted: Tønsberg
Alder: 31
MrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuberMrMuscle elefantastiskuber
Send en melding via MSN til MrMuscle
Jeg føler meg faktisk litt pinglete visst jeg noensinne klarer 20 og egentlig har en eller to mer inne men gir meg hehe.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg