Fitnessprat.no  

Gå Tilbake   Fitnessprat.no > Hovedforumer > Trening

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-03-2009, 19:42   #51
Deviant
Jeg skal drepe deg!

Deviant sin avatar

Medlem siden: 03-2003
Sted: Tromsø
Alder: 24
Deviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykteDeviant har et berømt rykte
Sitat:
Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis innlegg
sitter med samme erfaring selv.. får heller ikke kontakt.
skadene kommer også raskere...

min erfaring er motsatt av det du beskriver deviant! men for all del jeg kommer til å trene tungt igjen jeg også men da bare for å sjokke kroppen litt... kroppen har alltid godt av å får litt endringer da selvsagt men aldri tung trening over lang tid igjen det tåler ivertfall ikke min kropp
Jeg tror du tolka innlegget til vio motsatt av det han mente.

Jeg legger har begynt å det opp slik at jeg i begynnelsen av en syklus trener forholdsvis strikt, og etterhvert som vektene blir tyngre bruker jeg en litt løsere form.
Gammel 18-03-2009, 20:06   #52
endre-
Nytt medlem

endre- sin avatar

Medlem siden: 10-2006
endre- is a jewel in the roughendre- is a jewel in the rough
Kroczaleski er faen så rå.
Offline:   Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 08:20   #53
Cristal
Yes yes yes Im your daddy

Cristal sin avatar

Medlem siden: 04-2006
Cristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuber
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1370

Fyttigrisen for en dårlig artikkel!
Gammel 16-12-2009, 20:50   #54
Cristal

Cristal sin avatar

Cristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuberCristal elefantastiskuber
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1656

Er det bare jeg som syns Sandviks artikler er helt jævlig å lese?
Gammel 16-12-2009, 21:30   #55
illmatic
rompis

illmatic sin avatar

Medlem siden: 01-2006
Alder: 23
illmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alleillmatic er et navn kjent av alle
Han har mye kunnskap, men skriver for useriøst... Og så synes jeg at han produserer mange korte og like artikler. Hadde kanskje vært bedre med èn lang artikkel?
Gammel 16-12-2009, 21:40   #56
Animal
тянуть

Animal sin avatar

Medlem siden: 05-2006
Sted: Trondheim
Alder: 22
Animal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuber
Send en melding via MSN til Animal
Sandvik har en skrivestil som minner om en 10åring, jeg klarer bare ikke å lese en hel artikkel av han.

Dei for ifra nord
Mot ei anna tid
Bak låg brende ord
Framfor dei ei ny strid
Dei såg såg stormar i det fjerne
Men haldt fram og beint
Inn mot jordas kjerne
Gammel 20-12-2009, 16:45   #57
Vektarm
Nytt medlem

Medlem siden: 10-2009
Sted: Gjøvik
Alder: 25
Vektarm is a jewel in the roughVektarm is a jewel in the roughVektarm is a jewel in the rough
Send en melding via MSN til Vektarm
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rock Vis innlegg
Når det gjelder rygg så er jeg uenig med nesten alt jeg leser.
Ryggen skal trenes så tungt som mulig.

Det spiller ingen rolle hvor mange reps eller sett, eller hvilken posisjon dine skuldre er i under øvelsen(e). Det som er viktig er at du kjenner hendene dirre fordi vektene er akkurat slik at du såvidt greier å skvise ut reps, om det er litt svai eller bevegelse i overkroppen osv spiller ingen rolle. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at mange blir late når de trener rygg og vil ikke presse seg helt ut.
enig. en av de øvelsene som ga meg best økning noensinne var t-stang roing. la på flere skiver enn jeg strengt tatt burde og nærmest kastet vekta opp. alle vil si det er feil måte å trene på, men det ga meg bedre resultater enn å ta vekk et par skiver og trene mer langsomt og kontrollert.

de fleste forfattere av treningsartikler er på bærtur. de har ikke noe nytt å skrive om, så da hakker på alt mulig tull. enda mer tragisk er leserne som blir fengslet av fancy ord og uttrykk samt et par bilder av halvnakne damer - nettopp det eirik sandvik spiller på.

Repetering, repetering og repetering =
Gammel 20-12-2009, 16:53   #58
veggiss
jojo-slanker

veggiss sin avatar

Medlem siden: 01-2009
Sted: Lierskogen
Alder: 30
veggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuberveggiss elefantastiskuber
Send en melding via MSN til veggiss
+2

en av de øvelsene jeg føler har gitt meg mest effekt i høst er kroc rows, som er hantelroing med den tyngste manualen du kan håndtere, mange reps og ikke spesiell fokus på form.

"He's so short, you can see his feet on his driver's license photo"

"He's taking more hits than nick diaz's bong"

Michael "The Voice" Schiavello
Gammel 20-12-2009, 18:36   #59
Vektarm
Nytt medlem

Vektarm is a jewel in the roughVektarm is a jewel in the roughVektarm is a jewel in the rough
Sitat:
Opprinnelig skrevet av veggiss Vis innlegg
+2

en av de øvelsene jeg føler har gitt meg mest effekt i høst er kroc rows, som er hantelroing med den tyngste manualen du kan håndtere, mange reps og ikke spesiell fokus på form.
en-arms roing du prater på? det var en av mine favorittøvelser faktisk. begynte alltid ryggøkta med den. husker jeg måtte knyte fast vektskiver på hantelen fordi de hadde bare opp til 60kg^^

Gammel 20-12-2009, 18:47   #60
HITFrank
Chaticks-si-Chaticks

HITFrank sin avatar

Medlem siden: 03-2002
Sted: Oslo
HITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Animal Vis innlegg
Sandvik har en skrivestil som minner om en 10åring, jeg klarer bare ikke å lese en hel artikkel av han.
Endelig en som er enig med meg, han skriver på en forferdelig måte og jeg må også gi opp å lese artikler skrevet av han.
Gammel 20-12-2009, 19:12   #61
PG*
Athletic Fitness utøver

PG* sin avatar

Medlem siden: 03-2005
Alder: 34
PG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuberPG* elefantastiskuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Animal Vis innlegg
Han driver jo og rakker ned på alle andre, samt han skryter av sine ubrukelige ordspill.Han bruker mere tid i artiklene på å fortelle hvor flink han er til å skrive og fint lite på poengene han eventuelt har. Poengene er jo som regel enkle og banale og noe alle vet fra før..
Heldigvis så ser en med en gang at det er han allerede i overskriftene så en slipper å trykke seg inn på artiklene.

1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009

Blogg må man ha..
Gammel 20-12-2009, 21:43   #62
Polarman
Platinum Member

Polarman sin avatar

Medlem siden: 10-2002
Sted: mid county
Alder: 24
Polarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuberPolarman uberuberuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis innlegg
Endelig en som er enig med meg, han skriver på en forferdelig måte og jeg må også gi opp å lese artikler skrevet av han.
endelig en som er enig? ***, hele forumet syns jo han er ubrukelig til å skrive
Gammel 20-12-2009, 21:47   #63
Dave Tate
Banned

Dave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt av
Men synes ikke at artikkelen var ubrukelig, det skal sies..
Trodde allikevel at de fleste trente rygg med skulderbladene ned, det vil man jo nærmest gjøre av naturen av... Om de er rettet bakover er derimot, det finnes det flere variabler av.
Gammel 20-12-2009, 21:55   #64
Animal
тянуть

Animal sin avatar

Medlem siden: 05-2006
Alder: 22
Animal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuberAnimal elefantastiskuber
Send en melding via MSN til Animal
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis innlegg
Trodde allikevel at de fleste trente rygg med skulderbladene ned, det vil man jo nærmest gjøre av naturen av... Om de er rettet bakover er derimot, det finnes det flere variabler av.
Å lese den artikkelen der blir som å dra på restaurant og få spaghetti med drittsaus på, jeg elsker spaghetti men det er dritt på den. Da spiser man den ikke, man drar en annen plass.

Dei for ifra nord
Mot ei anna tid
Bak låg brende ord
Framfor dei ei ny strid
Dei såg såg stormar i det fjerne
Men haldt fram og beint
Inn mot jordas kjerne
Gammel 20-12-2009, 21:56   #65
Vektarm
Nytt medlem

Sitat:
hiver man på nok vekter henger hver eneste muskelfiber med uansett, korrekt teknikk eller ikke. bare se på ronnie coleman, han trener veldig mye tungt med kort løftebane - en treningsmetode kalt partial training forresten.

Gammel 20-12-2009, 22:56   #66
HITFrank
Chaticks-si-Chaticks

HITFrank sin avatar

Medlem siden: 03-2002
Sted: Oslo
HITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuberHITFrank elefantastiskuber
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Polarman Vis innlegg
endelig en som er enig? ***, hele forumet syns jo han er ubrukelig til å skrive
Men jeg har syntes det lengre enn alle andre... lmao
Gammel 20-12-2009, 23:22   #67
Dave Tate
Banned

Dave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt avDave Tate har mye å være stolt av
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vektarm Vis innlegg
hiver man på nok vekter henger hver eneste muskelfiber med uansett, korrekt teknikk eller ikke. bare se på ronnie coleman, han trener veldig mye tungt med kort løftebane - en treningsmetode kalt partial training forresten.
Er det flere som er enige i dette?

Isåfall er den eneste bivirkningen med kroppslige tsunamier økt skaderisiko.
Gammel 20-12-2009, 23:39   #68
Vektarm
Nytt medlem

Sitat:
Er det flere som er enige i dette?

Isåfall er den eneste bivirkningen med kroppslige tsunamier økt skaderisiko.
tror det er mer skadelig i lengden å ikke gjøre kroppen forberedt på tunge tak. uansett for å rekurettere/aktivere tybe 2-fibre med størst styrke- og vekstpotensiale, så nytter det ikke å trene strikt, spesielt ikke med isolasjonsøvelser. supertungt med basisøvelser er veien å gå for rå styrke og masse. snakker ut av erfaring.

Gammel 20-12-2009, 23:48   #69
Dave Tate
Banned

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vektarm Vis innlegg
tror det er mer skadelig i lengden å ikke gjøre kroppen forberedt på tunge tak. uansett for å rekurettere/aktivere tybe 2-fibre med størst styrke- og vekstpotensiale, så nytter det ikke å trene strikt, spesielt ikke med isolasjonsøvelser. supertungt med basisøvelser er veien å gå for rå styrke og masse. snakker ut av erfaring.
Jeg har best erfaring med å rulere mellom strict og brutalt og juksete.

Eks

u1:

man: brutalt
ons: strict
fre: brutalt

u2:

man: strict
ons: brutalt
fre: strict
Gammel 21-12-2009, 15:04   #70
prz
Gold Member

prz sin avatar

Medlem siden: 05-2004
prz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuberprz elefantastiskuber
Når kommer boken din Anders?
Gammel 21-12-2009, 16:25   #71
Cristal

Cristal sin avatar

http://www.treningsforum.no/forum/in...881#msg1359881

Knis Hvem er arild?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg