Ja når jeg var 14-18 så var Van Damme den store helten. Så da tøyde jeg som besatt. Jeg klarer nok spagaten fremdeles, men jeg tøyer ikke den noe særlig lengre.
Framgangen min er jeg veldig godt fornøyd med. Klarer jeg samme framgang de neste 10 årene så kan dette her bli bra det.
Jobber hardt med de svake områdene mine (Bein og bryst) men ting tar tid.
Takk skal dere ha.
Nei jeg tror nok ikke jeg blir å se på noen scene. Virker som pga høyde og slikt så blir jeg seende mer atletisk ut en kroppsbygger stor.
Nei det har jeg nok ikke, jeg har som regel vært god å rund offseason. Skal se om jeg finner et bilde. Første året jeg ligger på 3000 kcal "offseason", har som regel lagt tett oppunder 4000 kcal.
Jeg har alltid ment forbrenningen min var skyhøy jo. Men etter å ha gått enda mer inn i blodtype dietten, og prøvd litt. Tenkte jeg at jeg skulle teste det som blir sagt der. Min blodtype skal visstnok reagere bedre på proteiner en karbohydrater. Så jeg tester det nå, høyere protein inntak en vanlig, og lavere karbohydrat inntak.
Det er en del ting som kan forbedres. Men det tar jeg etterhvert. Kjenner at litt mer karbohydrater på treningsfridager kunne vært lurt. Og kanskje litt mer fett på treningsdagene.
den posten var VELDIG feilplassert. hehe godt og se att jeg ikke er den eneste som gjør sånnt. gå in på forum, så velger du forum : nytt medlem presenter deg her. så tar du og lager en tråd der du kan stille alle spørsmålene du kan tenke deg. :P
Takk for det, hyggelig å høre.
Jeg har profilen her fordi jeg håper det skal motivere folk. Det er nok av de som er større og sterkere en meg på forumet, men jeg håper at når man ser at det er framgang hele tiden. Så vil man være motivert til å fortsette, uansett hvor slitsomt det kan være til tider.
Det er veldig inspirerende å se bilder som viser fremgangen du har hatt fra år til år, og jeg antar at de er like inspirerende for deg selv. Men mest imponert blir en jo av denne spagaten din. Selv om jeg for lengst er forbi Jean Claude-stadiet blir jeg fremdeles imponert når jeg ser slike "stunt".
Hadde vært artig om du la ut litt av dine tanker om treningsprinsipper og slikt på profilen din!
Er ikke helt enig i den, mulig jeg tar feil, men det jeg har lest (over and over again) er at når man tøyer, så bryter man ned ytterlige muskelfibre, og man øker også blod/væske-tilførselen til muskelen. Så er det jo litt greit for å hindre mer hengeskuldre enn man allerede har etter bryst-økta :svak:
Du motsier degselv i den posten. Du sier at man "bryter ned ytterlige muskelfibre" som er hele poenget mitt. Man gjør mer "skade" noe som gjør at det tar lengre tid å bygge opp igjen ergo lengre restitusjonstid.
Den tøyingen man KAN gjøre, er 20 sekunder rolig tøying for opprettholdelse av bevegeligheten, men man skal ikke tøye for økt bevegelighet etter man har trent sagt muskel. Men kjører man full bevegelsebane på øvelsene så er ikke de 20 sekundene nødvendig. Er man derimot en av de som jukker vektene istedefor å løfte de. Ja da kan tøying være VELDIG viktig.
Men hvis man kjører fullkroppsprogram...da vil vel ikke muskelfibrene være like ødelagt som etter 9-12 sett på muskelen som man ville gjort i et splitta program.
Kan det være ok med bevegelighetstrening etter fullkroppsprogram? Eller bør jeg da bare tøye bittelitt etter fullkroppsprogrammet og kjøre bevegelighetstrening på dager jeg ikke trener?
Jeg kjørte bevegelighetstrening samtidig med styrketreningen når jeg gjorde det. Og fikk veldig lite framgang på styrke og muskeldelen. Så jeg vil ikke anbefale det i det hele tatt.
Men visst man er uenig med meg, så kan man jo prøve. Og gi en tilbakemelding om et år hvordan det har gått. Alltid interessert i å høre hvordan folk har erfart slikt.